Hejsan allihopa. Jag har en enkel fråga. Var och på vilket djup får ni era stora gäddor på vintern? Alltså på våren är det ju rätt logiskt att man får dom grunt i anslutningar till lekvikar, men såhär mitt i vintern? Får ni dom grunt, djupt, i vikar, utanför vasskanten, vanliga kanter, grund? Jaa ni förstår vad jag menar! Låt oss göra detta inlägg till ett bra tips till alla som ismetar storgädda
Förklara gärna vad det är för sorts sjö också. Alltså om det är en liten/stor, grund/djup eller t ex väldigt mörk/ljus sjö osvosv.... Allt är intressant
En sak till som iaf jag är nyfiken på är hur mkt snö det har varit på isen vid fångsttillfället. Jag menar, är det helt omöjligt att få en stor gädda (8+) om det är typ 2-5 dm snö!
Den enda stora gädda jag har fått på ismete då det inte var varit vår är en som vägde 8,5 kg (110cm). Den tog jag runt 20 Januari förra året och den högg på 2-3 meters djup i en ganska mörk och liten sjö. Var ca 2 dm snö + flövatten på isen.

Den enda stora gädda jag har fått på ismete då det inte var varit vår är en som vägde 8,5 kg (110cm). Den tog jag runt 20 Januari förra året och den högg på 2-3 meters djup i en ganska mörk och liten sjö. Var ca 2 dm snö + flövatten på isen.
Kommentera