För mig var det gamla klassiska. Min morfar är en riktig fiskeveteran, så varje gång man åkte till Norrköping så vart det minst 2 timmars fiske, vid åtta års ålder tog det hela akt. Det började med flöte och mask, då man fick stora abborrar och braxar i fiskeby! sedan har det utvecklats med åren. Naturligtvis var jag beroende efter första fisketuren, några år senare vart det ett klassiskt utö skeddrag och ett spö komplett från jula. Då fick man uppleva världens bästa fiskeplats, valdemarsvik och gryts skärgård. Än idag dras jag till valdemarsvik som en magnet, finns inget bättre att vara där 5 på morgonen, klart vatten, man ser hur gäddan börjat sin jakt på föda, då skyndade man alltid sig med att få i skeddraget i vattnet så nära vaket som möjligt. Tror fan jag hellre skulle åkt till valdemarsvik än om micke odell erbjöd mig en veckas gratis fiske med han i kamchatka... stället är på sätt och vis magiskt.. enligt mig. Sedan har väll karriären rullat på.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vad/Vem fick er att börja fiska?
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av mojoman Visa inläggSen kom skräckscenariot, morfar skulle ta fiskarna och åka ut med båten och agna gädda det ville inte jag så jag försökte välta hinken så fiskarna blev fria men lyckades inte, morfar va snabbare. Fick behålla en abborre (det va tydligen den jag fick enligt morfar i en annan hink). Då va jag glad och efter den dagen har man alltid velat fiska. Gör det fortfarande när man kommer till mormor och morfar i finland riggar fiske grejerna och tar några kast och tänker på den första gången när man fiskade där.
Men rena sportfisket kom mycke senare med C&R och allt det där, men fisket började där
Kommentera
-
Min farfar.
Vi åkte upp till skogssjön vid sommarstugan ljumma sommarkvällar och metade abborre. Jag var helt fast redan då. Fick min första "stora" fisk när jag var runt 10 år gammal. En gädda på ca 0,5kg. Haha. Jag är väldigt tacksam för mitt intresse!You can't buy happiness but you can buy fishing gear and that's kind of the same thing
Kommentera
Foton
Collapse
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-03-23, 20:34 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av FunkenNån som provat detta batteri till elmotorn? Skapligt pris 2815kr på Amazon1 Foto
-
2025-02-15, 12:55 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 466 visningar
1 gilla