Gäddfeber - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddfeber

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Gösen
    Har haft TVÅ!! EON-rullar 5601, och reklamerat båda! Värsta skräp jag haft! Skön rulle att hålla i i kallgrader, men gaveln har en bajonettfattning som släpper vid ivrigt jerkande och det går ganska snabbt. Dessutom börjar den låta riktigt illa efter ett tag. Sen så är det ju skumt att linföraren inte följer med vid kast, utan man måste centrera den innan utkast för att få optimal kastlängd.

Finns alltså skäl till att den utgått ur sortimentet och att de exemplar som går att få tag i är billiga!! Blev uppriktigt sagt förvånad när jag såg gäddfeber och såg att Buster körde med en riktig skitrulle.

Kom gärna med andra vinklar den som har!
    En av anledningarna till att det försvann var tydligen att många hade STORA problem med den vid kyla.
    sigpic

Kommentera

Min första eon 5601 fick jag reklamera efter några månader bara. Abu skickade en ny likadan som jag har fiskat med i snitt 2 ggr i veckan i 1 ½ år i både iskallt och varmt väder. Har heller aldrig upplevt några problem med att linföraren inte följer med vid kast. Kanske skiljer lite mellan centrerat och sidläge men det är inget jag direkt lagt märke till.
      Dessutom är det en varm och trevlig rulle att ha i handen när man är ute och vinterjerkar! SYYYYYYYND att Abu slutat tillverka dom!
      http://eastfieldlures.blogspot.se

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
      11 svar
      13 547 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg jimmy85