Köpte en Wolfcrank, slowsink i Rugen 1 färg från Attitude.
Döm av min förvåning när jag provfiskade den och den nästan lägger sig på sidan och drar snett som f-n.
Både nosöglan och skeden är monterade snett, på ett bete för 399:- är detta oacceptabelt.
Kollade på flera äldre såväl som nya WC beten i samlingen och tveklöst har kvaliteten sjunkt de sista året.
Ska man höja priserna ska kvaliten iaf upprätthållas!!
Dansken kommer få ett samtal imorrn, jag räknar inte med nåt strul från deras sida då det är en av de butiker jag håller högst.
Nån mer som upplevt samma sak??
Döm av min förvåning när jag provfiskade den och den nästan lägger sig på sidan och drar snett som f-n.
Både nosöglan och skeden är monterade snett, på ett bete för 399:- är detta oacceptabelt.
Kollade på flera äldre såväl som nya WC beten i samlingen och tveklöst har kvaliteten sjunkt de sista året.
Ska man höja priserna ska kvaliten iaf upprätthållas!!
Dansken kommer få ett samtal imorrn, jag räknar inte med nåt strul från deras sida då det är en av de butiker jag håller högst.
Nån mer som upplevt samma sak??
Grejen är väl den att Robert kanske kunde ha gått till inköpsstället eller direkt till Ulvforsen innan han skapade en tråd på FS om det, då hade han säkert fått en förklaring samt en bakgrund till en eventuell nedgång i kvaliteten generellt. Jag förstår att Johan som också är en mycket skicklig betesbyggare reagerar. Han hade säkerligen också önskat att om någon var missnöjd med något av hans beten hade denne hört av sig till honom och reklamerat betet istället för att skapa en tråd på FS om det. Det handlar väl bara om att trampa försiktigt fram så inga tår kommer i vägen, det är inte så svårt som det kan låta, även om det hamnar e liten nagel i kläm ibland. All heder åt grabbarna och tjejerna som har talangen och energin att utveckla och skapa nya beten till oss. All heder åt sådana människor som Robert som köper kopiösa mängder av dessa och drar det ekonomiska lasset som ju inte drar sig självt. Jag har inte råd att köpa några dyra beten, men när jag ibland får några kronor över så köper jag gärna handgjort och bidrar till betesutvecklingen i Sverige, för det är precis det allt handlar om. Jag tänker på Claes Svartzonker. Den mannens kreationer börjar bli lika vanligt i en gäddfiskares låda idag, som en röd och vit "high low" var för tjugo år sedan. Om inte Svartzonker hade haft de framgångarna som han fick med sina träkreationer, så hade hans modeller nog aldrig blivit förevigade stapelbeten på den internationella marknaden. Så jag värnar om våra betesbyggares integritet, de gör ett grymt jobb och de förtjänar respekt. Ett bete för 399 kr ska ju vara korrekt givetvis, men handgjorda beten kan bli felkonstruerade och då tycker jag alltså att man kan gå till återförsäljaren eller till tillverkaren direkt, det är liksom mest schysst. Tack för mig

Kommentera