Öppet vatten Västerås? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Öppet vatten Västerås?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Öppet vatten Västerås?

Tja

Funderar på att ut och reka efter lite strömmande partier där det ev skulle kunna vara öppet, har ni några förslag på ställen man skulle kunna kolla på vid Västerås??
    Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Skitviken vid gamla ångkraftverket är öppet året runt, visserligen inte det roligaste stället o fiska på men har man inget annat alternativ så.

Kommentera

Snart är det fan så att man måste ge sig ner till Skitviken för att få ur sig lite fiskefrustration!

Kommentera

Skitviken har jag i tankarna, känns lite som en sista utväg men en sista utväg kanske är allt man har =D
        Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Det är absolut en sista utväg men just nu verkar det inte finnas allt för mycket att välja på :p

Kommentera

Östra Hamnen är det nästan isfritt. Det borde finns ganska mycket regnbåge och lake där nu

Kommentera

Isen borde dock släppa i svartån snart tycker man, och från vallbybron och uppåt får man fiska utan kort på våren har jag för mej. Borde väl gå en del snipor och abborre där?

Kommentera

pontus, har du kollat om det är öppet vid källvattnet vid kolonilotterna? forsen precis efter vallbybron.

Kommentera

Nej, jag har inte vart ute och snurrat på ett tag då jag för tillfället ligger hemma med influensa, men jag brukar alltid spana in hur det ser ut när man åker över bron på e18. Senast jag kollade (förra veckan) var det fortfarande is, men mycket kan ju hända på en vecka, särskilt som nu när det varit soligt varje dag nästan.

Kommentera

Är det någon som har en aning om hur länge isen blir kvar? Det står ju i tidningen var och varannan dag att folk går igenom isen nu tycker jag så den kan ju inte vara allt för tjock !

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                    14 svar
                    3 127 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg uditsen
                    av uditsen