Dom senare Väddöbåtarna var bättre hopsnickrade. I den tidning jag läste stod det att åtmistone 450:an var dåligt hopsatt. Skarvarna var öppna inuti. Var och tittade på 450:a som var uppställd på Muskö vid Mickrums brygga. Satan vad fult innanmäte. Öppna skarvar där fukt och annar skit kunde tränga in. Var mer som var dåligt minns jag. Men är man som PA nöjd med allt som flyter. Och som går att bygga om, so what.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Väddö 450? Dålig båt?
Collapse
X
-
P A
..sade mannen som endast äger en trave vrak..haha..Ursprungligen postat av elanenDom senare Väddöbåtarna var bättre hopsnickrade. I den tidning jag läste stod det att åtmistone 450:an var dåligt hopsatt. Skarvarna var öppna inuti. Var och tittade på 450:a som var uppställd på Muskö vid Mickrums brygga. Satan vad fult innanmäte. Öppna skarvar där fukt och annar skit kunde tränga in. Var mer som var dåligt minns jag. Men är man som PA nöjd med allt som flyter. Och som går att bygga om, so what.
Kommentera
-
En bekant har en väddö 450 som vi fiskar en del ifrån (nyare årsmodell).
Den är inte vacker invändigt, men det är väl inte det som är meningen i en fiskebåt heller. Nackdelen med båten är att den är stötig i grov sjö, men där vi har den (waxholms skärgård) fungerar den utmärkt. Är dessutom ganska stabil att stå och fiska i.
Men allt beror ju på hur mycket pengar du vill lägga ner. Skall du lägga 150 och uppåt så finns det naturligvis bra mycket bättre båtar (T ex Yamarin eller Silver), men i den prisklassen som väddöbåtarna ligger på så tycker jag att den ger valuta för pengarna.
/D
Kommentera
-
Frågan var väl om Väddö 450 var en bra båt. Och nöjer man sig med första bästa båt är den ju inte rätt. Finns som Danne 67 skriver andra båtar som är bättre. Men får man en Väddö 450 billigt. Kan det vara ett bra köp. Viktigast är nog båtmotorn. Det är ju oftast den som problemen finns.Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.
Kommentera
-
Angående att en öppen båt kan välta... Om det är hög sjö och man inte tar hänsyn till det när man kör (m a o kör för fort så att fören går ner i en våg och båten vattenfylls), så är det självklart att båtstackarn kan välta.Ursprungligen postat av hyltekarlssonHan sa typ att de va en skräpbåt o inget att ha och att han vart me om en kund som fått vatten in i sin 450 och då hade den visst vält.
Jag tror han överdriver men vill höra vad ni här har att säga. Är det en dålig båt? Nån med erfarenhet av den?
Gäller ju även betydligt större öppna båtar i miljonklassen, som de flesta här inne vet. En vattenfylld båt ÄR instabil, så jag tycker att det känns som om den handlaren försöker sig på en billig poäng för att du skall köpa av honom istället.
/D
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
|
13 svar
3 157 visningar