Näbbgäddafiske och fiske efter plattfisk i Malmö? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Näbbgäddafiske och fiske efter plattfisk i Malmö?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Okej tackar, då struntar jag i jiggarna Två långskaftade krokar har jag redan och några 20 och 30 grams sänken. Det blir bra Tack så mycket för tipsen jorgen.mansson och Jimmy85 och skitfiske på er!
    /Hampus/Allroundfiskarn
    http://www.youtube.com/user/Allround...n?feature=mhee

Fishing for life!

Kommentera

Jag har kört hemgjorda plattfisktackel baserat på ett sänke i rimlig storlek, en mindre specimenkrok (strl 8 kanske) och sen tunn nylonlina både till tafsen och till sänket.

Kan inte se vad som skulle vara hetare med att fiska med astjock nylonlina och enorma krokar när plattfiskarna generellt sett har en väldigt liten mun och kan vara rätt pilliga!

Fiska plattfisk med ett paternoster-tackel för abborre känns ju ganska hett i mina ögon. Sen kan man ju sätta någon rolig pärla eller lysslang vid kroken om man tänder på sånt.
      /Lazinko

Kommentera

plattfiskarna generellt sett har en väldigt liten mun och kan vara rätt pilliga!
        Plattfiskar suger in betet dom hugger inte så det blir att leka kirurg med fingrarna halvvägs ner i magen om man kör med för korta skaft på krokarna,
        ett lite längre skaft och en bra tång så slipper man sitta och rota med risk att man kapar linan, vilket i sin tur gör att man får fördriva tiden med att knyta nya tacklar.

Dom där slangarna som sitter runt upphängarna är också bra att klämma dit annars är det mer regel en undantag att upphängaren snurrar sig runt huvudlinan vilket inte är någon höjdare.

Ev kan man ta en grov lina 0:45 klipper man av upphängaren rätt blir den ofta stående rakt ut och då slipper man plastslangen.

Sen kan man ju ha en tunnare lina på rullen det spelar ingen roll plattfisken i Malmö är inte så stora, förutom den gången jag trodde jag fått med halva botten plus några stenar som visade sig vara en större piggvar
        Senast ändrad av jorgen.mansson; 2013-07-25, 15:22.

Kommentera

Fast allt för tunn nylon ska man nog inte använda. Tacklet ska ju trots allt ligga på bottnen. Krokar skulle jag använda betydligt större än stl 8.
          Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Okej nu är jag hemma igen Det blev faktiskt bara en liten näbbgädda som jag fick på makrillhäckla Lägger upp en bild imorgon. Var där och fiskade i söndags och då var ingen plattfisk på hugget :/

Fishing for life!

Kommentera

Ursprungligen postat av Allroundfiskaren Visa inlägg
              Okej nu är jag hemma igen Det blev faktiskt bara en liten näbbgädda som jag fick på makrillhäckla Lägger upp en bild imorgon. Var där och fiskade i söndags och då var ingen plattfisk på hugget :/
              Menade på lördag

Fishing for life!

Kommentera

Okej nu är jag hemma igen
                Kolla upp med turbåtarn istället, just nu värkar det finnas hur mycket torsk som helst där ute, över 1400 torskar på en dags fiske är riktigt jäkla mycket

Personligen tycker jag inte det är kul med pilkfiske så jag väntar till hösten när dom kör på grunt vatten.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                64 svar
                15 450 visningar
                1 gilla
                Senaste inlägg .art
                av .art