Använder ni flytväst? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Använder ni flytväst?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av LH Visa inlägg
    Med en Minn Kota 34lbs och en plasteka i en skogssjö med 23 grader i vattnet ska det nog inte vara någon fara!
    Jaha 23 grader i vattnet jamen säg det då.. då kan man ju inte drunkna!!

Om du inte vill ha flytväst är det absolut ditt egna val, ingen ska komma och säga vad till dig vad du får och inte..

att det inte finns någon lag på flytväst.. tja vad ska man säga, det finns ingen lag på att vara intelligent eller ha sunt förnuft heller Att inte ha råd kommer aldrig att hålla som argumentation.. men alla prioriterar olika så är det.

Jag tycker bara att det e så onödigt och jäkligt trist att det sker drunkningsolyckor med folk som inte heller ansåg sig behöva flytväst.

Det är ballt med flytväst!! (ska fn trycka upp flytvästar med tryck! )

Kommentera

Ursprungligen postat av MatteG Visa inlägg
      Jaha 23 grader i vattnet jamen säg det då.. då kan man ju inte drunkna!!

Om du inte vill ha flytväst är det absolut ditt egna val, ingen ska komma och säga vad till dig vad du får och inte..

att det inte finns någon lag på flytväst.. tja vad ska man säga, det finns ingen lag på att vara intelligent eller ha sunt förnuft heller Att inte ha råd kommer aldrig att hålla som argumentation.. men alla prioriterar olika så är det.

Jag tycker bara att det e så onödigt och jäkligt trist att det sker drunkningsolyckor med folk som inte heller ansåg sig behöva flytväst.

Det är ballt med flytväst!! (ska fn trycka upp flytvästar med tryck! )
      Självklart är det dumt att inte använda flytväst, det håller jag med om till 100%. Sen finns det olika anledningar till att folk inte använder det. Vissa tror att dom är Hulken och klarar allting medans vissa inkl. jag inte ser någon som helst risk med det fisket jag bedriver. Skulle vara helt annat om jag var ute och trollade Lax eller fiskade i strömmande vatten, då skulle flytväst vara en självklarhet. Man har fortfarande inte rätt att döma en person utifrån dennes beslut att bära flytväst eller ej. Det var det jag blev lite irriterad på bara (Leons inlägg)

Jag säger inte på något vis att ni har rätt, men inte heller att jag har fel.

Skitfiske och glad sommar!
      You can't buy happiness but you can buy fishing gear and that's kind of the same thing

Kommentera

Har alltid flytväst när jag fiskar från båt! Men när jag fiskar från land så har jag aldrig haft flytväst.. lite dumt kanske, men tycker att det känns riktigt oskönt att fiska med flytväst!
        Fiske är som en chokladask, man vet aldrig vad man får här näst!

PB: Gädda: 10,64kg
        Abborre: ca 7hg
        Berg: ca 30 ton

Kommentera

Kul att se alla svar! Hoppas att några kanske har fått en funderare och bestämt sig för att köpa sig en flytväst ändå. Självklart är det inte ett måste att ha på sig en flytväst men som många andra säger om man kan köpa en rulle för några tusenlappar så borde man ha råd med en smidig liten flytväst.

Sen folk som klagar på att man känner sig som en betonggubbe i flytvästarna måste inte ha testat några andra flytvästar än de gamla orangea flytvästarna man hade på sig som barn. Om man tycker att de uppblåsbara varianterna utav flytvästar är för dyra så finns det faktiskt nuförtiden väldigt behagliga seglarvästar som funkar hur bra som helst att fiska med.

Hur varmt det än är i vattnet, hur lite det blåser och hur simkunnig man är har nog inte en sån stor betydelse om man faller överbord. Förmodligen får man nog en liten chock och med ett par stora kängor eller gummistövlar på fötterna sjunker man ganska fort. Det räcker egentligen bara med att man är ute på sjön och fiskar i en varm sommardag med sol och man får vätskebrist och tuppar av och faller ner i vattnet.

Skitfiske!

Kommentera

Jag använder aldrig väst.
            Händer att jag använder overall men iom att den blivit ruskigt sliten och att jag mest fiskar i en båt där jag inte behöver värmen från den under den kalla perioden så blir den oftast kvar i garderoben.

Farsan är dock rätt duktig med att använda den då han klättrar till masten i fören och ska släppa pulkorna etc, själv kör jag på risk istället.
            Skitfiske då!!!

Kommentera

Alltid flytväst! Mest för att få händerna fria att rädda så mkt utrustning som möjligt om något händer med båten!

Kommentera

Har alltid flytväst på mig, speciellt efter att jag och mina 2 kompisar igår kväll inte märkt att det hade blåst upp till halv storm när vi legat i en vik och kastat
                Det var fan nära att vi inte klarade oss hem!
                Så ta på er västarna nu
                /Max

Kommentera

Ursprungligen postat av Max99 Visa inlägg
                  Har alltid flytväst på mig, speciellt efter att jag och mina 2 kompisar igår kväll inte märkt att det hade blåst upp till halv storm när vi legat i en vik och kastat
                  Det var fan nära att vi inte klarade oss hem!
                  Så ta på er västarna nu
                  /Max

Ähh, ni hade klarat er, 23c i vattnet ju!

Kommentera

haha jaja

Kommentera

Nej, kommer dock köpa en sådan som blåser upp sig själv när man har lite fetare plånbok.
                      -----------PB's!-----------
                      Gädda 8,7 kg
                      Harr 0,5 kg
                      Abborre 0,8 kg
                      Torsk 2,4 kg
                      Havsöring 3,5 kg
                      Näbbgädda
                      Strömming
                      Mört
                      Skrabb

Kommentera

Foton