FFA JÄTTENUMMER 156 sidor!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

FFA JÄTTENUMMER 156 sidor!!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

1) Daiwa Airity 2500
    2) Shimano Stella 2500FA
    3) Daiwa Caprice 2000
    4) Daiwa Laguna 2000
    5) Daiwa Samurai 7i 2500
    6) Okuma metaloid MDS30
    7) Okuma Epix ERS 30
    8) Okuma metaloid MRX 30
    9) Tica Libra SA 3500
    10)TICA Taurus 300 S

Okuma metaloid MDS30 gav mest för pengarna enligt FFA. Kostar 799. För hög utväxling dock. För gädda tycker de att Daiwa Samurai 7i 2500 är ett bättre val.

Ha det.
    MVH

JD

Kommentera

Originally posted by JD
      Okuma metaloid MDS30 gav mest för pengarna enligt FFA. Kostar 799. För hög utväxling dock. För gädda tycker de att Daiwa Samurai 7i 2500 är ett bättre val.
      Det finns en okuma som heter MD30 och den har utväxling 5.0:1. Men jag vet inte om den finns att få tag på här hemma.

Kommentera

Originally posted by yoxler
        men varför heter det dubbelnummer bara för att den är extra tjock? om FFA ska komma ut 10ggr/år men ett är ett "dubbelnummer" så kommer ju den bara ut 9ggr/år. det där med dubbelnummer är ju bara båg. Då kan man ju också skriva att man kommer ut 20ggr/år fast alla är dubbelnummer så man får bara 10 tidningar
        Jag skulle kunna tänka mig att betala dubbelt så mycket för ett dubbelnummer, men bara en halv gång.
        MVH

JD

Kommentera

Originally posted by Hippo
          Ok ni som läst, vilka hasplar är det som gäller i vår??
          Hippo: Ska du utöka din rullsamling? Ja, vem vill inte det?

Kommentera

Nix fiskar mest med multi och har haspelrullar så jag klarar mig. Vart lite nyfiken bara. Egentligen så säger dessa test inte så mycket det är ju nya rullar som testas och bör väl uppträda därefter. Visst kan man på ett kvalitetsintryck direkt ur boxen men vore det inte bättre att göra ett test av rullar som använts under 2-3 år...typ se vilka som håller i längden..

Kommentera

Rulltest!

Jag vart lite besviken över rulltestet... Lite för få rullar. Trodde det skulle vara många fler...

Kommentera

Originally posted by Hippo
                Nix fiskar mest med multi och har haspelrullar så jag klarar mig. Vart lite nyfiken bara. Egentligen så säger dessa test inte så mycket det är ju nya rullar som testas och bör väl uppträda därefter. Visst kan man på ett kvalitetsintryck direkt ur boxen men vore det inte bättre att göra ett test av rullar som använts under 2-3 år...typ se vilka som håller i längden..
                Jag håller fullständigt med dig! Fanns det ingen test på multirullar?

Det är ju åldern som är avgörande i praktiskt fiske som fäller avgörandet. Det är väl därför vi kör med Ambassadeur, eller?!

Fast, som sagt, en ABU Suverän fattas i min rullsamling. Var den rullen inte med i testet?

Jag har en Shimano TX1200 Quickfire2, till salu. Den är laddad med FireLine. En 5-hundring kan den väl vara värd?! Någon som är intresserad? Mint condition. Jag är oxå nämligen multianvändare. Ska vi skåla på det?!

Kommentera

Re: Rulltest!

Originally posted by JJJ78
                  Jag vart lite besviken över rulltestet... Lite för få rullar. Trodde det skulle vara många fler...
                  Jag håller med! Skulle velat se flera rullar i de övre prisklasserna. Skulle vilja se fler tester på shimanos och ABUs rullar. Men man kan inte alltid få som man vill

Kommentera

Håller med,var framförallt nyfiken på hur abu´s nya haspel skulle klara sig i testet.Den där efterföljaren på cd/suverän serien vad den nu heter.
                    Men dom hade väl inte fått tag i den eller hur det var.

Är oxå multirulle användare,är bara till det lättare fisket jag använder haspel.
                    Har en cd-6 och en suverän i 2000 storlek.
                    Och en Daiwa Harrier Z i samma storlek som jag tycker är minst lika bra som abu rullarna.

Cd-6 har fortfarande efter 2 års användning ett "startmotstånd" när den ska fälla haspeln när man börjar veva,man får vara bestämd liksom,suveränen har inte alls detta problemet.Konstigt.

Tycker att man får slänga upp med rätt mycket pengar om man ska ha en haspel i någorlunda klass tyvärr.
                    Senast ändrad av scanvrak; 2003-02-22, 17:22.

Kommentera

Ugh, vill läsa

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
                      11 svar
                      13 570 visningar
                      0 gillar