Visst finns det fisk i Göteborg. Härlandatjärn håller helt okej med gädda, dock aldrig fått någon där över 3kg, svårt att kasta efter dem då det finns mycket skit på botten, flötmeta utanför vassarna med mört eller sarv så bör du få gädda. För att få betesfisk brukar jag köra med krok i storlek 14 på frilina med lite deg på kroken. Bästa tiden på dygnet för gädda där brukar vara från ca 2 timmar innan solen går ner fram tills det är mörkt. Sävelången vid Nääs slott håller stora abborrar, bottenmeta med mask ifrån bron.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Det finns ingen fisk i Göteborg!
Collapse
X
-
Lägg tid på att kolla runt och prata med folk. Jag visste inte ett ända bra vatten som höll stor gädda i Gbg området. Nu hela sommaren har jag lagt tid på att snacka med "rätt" folk och fått lite små hämnings tips. Så nu är hösten varmt välkommen.
Kommentera
-
Havsöringen finns ju längs hela kusten! Sjöarna levererar ju ändå bara abborre och gädda, tråkiga fiskar. Passa på och leta lite havsöring nu innan fredningsperioden. Heta platser är längs torslanda, vid sillvik, samt vid mynningen till älven. tex Röda sten och saltholmen. Dragen ni kan använda är toby 12-18 gram, vita (flash) samt röd/svart/vita. Spöket, gnosjödraget, snaps. Ett vickande drag som rör sig oregelbundet i vattnet är perfekt. Testa även bombarda + liten wobbler eller bombarda + fluga. Mete har också visat sig fungera väldigt fint. Fiska på kvällen/morgonen.
Ut och prova!
Skitfiske på er.Kika in på min fiskeblogg: www.silverpiken.com/ Skriver mestadels om havsöring samt gäddfiske.
Kommentera
-
Naej det är inte dött i sjöarna.
Testa Tulebosjön i Kållered där går det gott om abborre,sutare och braxen,även gädda går att ta från land.
Sen är Skårsjön utanför Kungsbacka en bra abborsjö och så Stora hassungaredssjön i Lindome där det går gädda,abborre.
Får du dåligt med gädda testa att meta med mört.Min fiskeblogg:
www.marcusfiske.blogspot.se
Kommentera
Foton
Collapse
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-03-23, 20:34 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av FunkenNån som provat detta batteri till elmotorn? Skapligt pris 2815kr på Amazon1 Foto
-
2025-02-15, 12:55 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 439 visningar
1 gilla