Ursprungligen postat av jorgen.mansson
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Någon sida som tillåter faktura med betalningsanmärkning?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Nu är det ju oftast så att telefonen ingår när du tecknar ett abonnemang. Ett abonnemang får du inte teckna om du har en betalningsanmärkning. Så var det iallafall när jag jobbade mobiloperatören 3.Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inläggVar det även en pik till alla som köpt sig en Iphone på avbetalning ?
Självklart kan man inte bara se allt svart och vitt och självklart är det en fördel om man har en stadig, hög inkomst. Det är framförallt unga som trillar dit och därför tycker inte jag att man inte ska uppmuntra folk till att köpa saker för pengar man inte har för det är ju faktiskt det du gör när du köper på avbetalning eller kredit.
Nej, spara pengar och casha när du har råd. Det och sunt förnuft kommer man långt på.
Jag tror jag fått fram det jag vill ha sagt i den här diskussionen. Jag önskar trådskaparen lycka till med sitt nya fiskespö!
Kommentera
-
Jo visst gör dom det, varför skulle annars abonnemangspriser visas inkl. telefon och nästan all elektronik erbjudas mot räntefri delbetalning ..Va fan, alla köper väll mobiler kontant... Eller?
Jag skulle försöka köpa en tvättmaskin på Elon kontant, dom sa till mig att jag var tvungen att öppna ett Elonkort och köpa den på kredit för att få det låga priset,, dom brydde sig inte om ifall jag betalade fakturan för inköpet direkt när jag fick den men om inte på kredit blev det faktiskt dyrare
Jag köpte i en annan modell i en butik där man kunde köpa prylar utan kredit..
Kommentera
-
Jag förstår precis vad "bror duktig" försöker förklara.Ursprungligen postat av Tobias Visa inläggEn till... herregud vad är detta?
Hoppa på folk? Skämtar du eller?
Att uppmuntra folk till att köpa prylar för pengar de inte har är ju hål i huvet. Kollar ingen på Lyxfällan?
Nej, jag säger inte att TS har så dålig koll att han/hon platsar i Lyxfällan.
.
Lycka till,
TS frågar inte om en lektion i privatekonomi och du vet ingenting om förutsättningarna utan gör en rad antagande, t,ex.att han klantat till det tidigare.
TS kanske har tagit en rad med oförutsedda utgifter denna månad, kamrem, beskydd av HA, etc. och därför är kort om kontanta medel för tillfället.
Vidare kanske han är byggnadsarbetare försäljare eller dylikt o väntar in en ackordsutbetalning eller bonus värd 4 månadslöner i nästa lönekuvert.
Varken du eller jag vet något om förutsättningarna,,,,,,,,,, det som jag reagerar på.....blir lite
både att ge lektion i ekonomi och att fortsätta resonemanget vidare så
och låt TS ta eget ansvar som den vuxna person han förmodligen är....
Kommentera
-
Precis, och en anmärkning behöver som jag skrev tidigare inte ha något som helst med betalningsförmåga eller kunnande i privat ekonomi att göra. En aktuell skuld hos KFM kan ju vara lite mer alarmerande förstås.Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inläggDet ända rådet jag kan ge är att inte söka krediter så länge det finns något på KFM, varje gång någon söker får han en ny anmärkning, men om skulden är betald borde det va lugnt att söka utan att det blir fler anmärkningar.
Kommentera
-
Ungefär som att ta på sig flytväst varje gång man går hemifrån, det kan ju bli översvämningNågra dagar går och plötsligt uppkommer en massa oförutsedda utgifter som Person X absolut inte räknat med. Visdomstanden måste opereras ut, bilen måste få ny kamrem, TVn ramlade ner från väggen eller det där gänget som knackade på dörren och "erbjöd" beskydd för 50.000kr...
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
|
11 svar
13 266 visningar