Flugspö för abborre/o dyl - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flugspö för abborre/o dyl

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Flugspö för abborre/o dyl

Hej är ute efter ett spö i de lättare klasserna kör numera med sage rpl 6/7a fint men för kraftigt... är ute efter ett spö som kastar bra...

ge mig tips på toppen spön, kan även köpa av er om ngt verkar intressant...

max 5000:-

Ursprungligen postat av Magistern
    Hej är ute efter ett spö i de lättare klasserna kör numera med sage rpl 6/7a fint men för kraftigt... är ute efter ett spö som kastar bra...

ge mig tips på toppen spön, kan även köpa av er om ngt verkar intressant...

max 5000:-
    Ta det dyraste du hittar, får garanterat mera fisk!
    sigpic

Kommentera

har ett pool12 attitude 8' #3/4.. tycker det är trevligt att drilla abborre på.

Kommentera

Magistern, vet inte var du bor. Men det bästa är väl att åka iväg till favorithökaren och låta dom ta fram några spön som du kan testa. Åker du till Sportfiskeboden i Täby så kan bl a Micke Boettge titta på hur du kastar och efter det plocka ihop några spön som borde passa din stil.

Har testat att kasta med sambons spön och det går åt h-vete, dom är för snabba (men dom passar henne perfekt). Så, ut och testa :-)

/D

Kommentera

Gå ner ytterligare i klass och lev ett ännu bättre liv!
          Jag rekommenderar ett Strömsländan Soft 7 1/2 fot, klass 1/2! Tillsammans med en Guideline Presentation WF2 har du en kanonutrustning för abborrfiske!
          Jag vet, Strömsländan låter ju inte så flashigt, men detta spö med den linan är verkligen K-A-N-O-N!!
          Kastar lätt 20 meter utan ansträngning. Har inte provat att kasta poppers, men eftersom den klarar tungviktsnymfer, borde det ju inte vara något problem....

Kommentera

Ursprungligen postat av Unreg_SN
            Gå ner ytterligare i klass och lev ett ännu bättre liv!
            Jag rekommenderar ett Strömsländan Soft 7 1/2 fot, klass 1/2! Tillsammans med en Guideline Presentation WF2 har du en kanonutrustning för abborrfiske!
            Jag vet, Strömsländan låter ju inte så flashigt, men detta spö med den linan är verkligen K-A-N-O-N!!
            Kastar lätt 20 meter utan ansträngning. Har inte provat att kasta poppers, men eftersom den klarar tungviktsnymfer, borde det ju inte vara något problem....
            20 meter, utan ansträning med #2 linor och sen fiske med tungviktsnymfer?

kanske skulle ta och lägga ut ett måttband på gräsmattan och kolla efter innan du börjar skryta.
            [FONT=Verdana][/FONT]

Kommentera

Ursprungligen postat av tiM
              20 meter, utan ansträning med #2 linor och sen fiske med tungviktsnymfer?

kanske skulle ta och lägga ut ett måttband på gräsmattan och kolla efter innan du börjar skryta.
              Det här var väl inte en fråga om att skryta över sin kastförmåga, utan ett svar till någon som ville ha en skön utrustning.
              Min egen kastteknik är helt självlärd och således inte alls perfekt på något sätt. Jag kan förstå att det låter konstigt med 20 meter och klass 2, men dessa grejer passar verkligen ihop! Och spöt är förhållandevis spänstigt för sin klass. Jag tror det är det som är skillnaden.
              Jag har provat många lätta utrustningar (klass 2-4), men ingen som kastar som denna. De flesta spön i lätta klasser är för svampiga. Satsa på något snabbt toppaktionsspö - i dessa linklasser blir det ändå mjukt nog att drilla fisk på tunna tafsspetsar. Och känslan ÄR faktiskt en helt annan än i ett klass 6 spö..... även om den klassen naturligtvis också har sitt givna användningsområde.
              Alltså - inget skryt, bara en rekommendation.

/Stefan

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
              64 svar
              15 450 visningar
              1 gilla
              Senaste inlägg .art