Bft stealth, 2000 3000 4000 ??? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bft stealth, 2000 3000 4000 ???

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bft stealth, 2000 3000 4000 ???

Hej , undrar om någon hunnit prova dessa rullar. Har onekligen en mycket snygg design och jag råkar vara i farten o köpa nytt spö o haspelrulle för gäddfiske. Tänker använda beten mellan 30-50 gram till denna utrustning så vilken storlek kommer passa bäst ? 2000, 3000, eller 4000 antar att 4000 är den största rullen eller ?
    Ni som vet något, skriv!
    Mvh
    Micke

4000-storleken är det de flesta rekommenderar. Det har ju också med balansen på utrustningen att göra så en 3000 kan vara helt rätt till just ditt spö. Om inte dreven i 4000-storleken är grövre så är det ingen skillnad i hållbarhet.

Personligen hade jag valt en rulle från ett mer etablerat märke på rullfronten. Till det priset får du ju en schysst Daiwa eller Penn.
    Senast ändrad av Sir Fish-a-lot; 2014-03-24, 06:34.
    sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Ursprungligen postat av Fifty Visa inlägg
      Eller vad sägs om 300:- från Kina

Kan ju vara så att BFT köper dem från samma tillverkare med bättre lager/toleranser, men vist blir man lite nyfiken. Någon köp hem en och prova...

Kommentera

Inget illa om BFT men är det inte märkligt att kineserna kränger en rulle som ser likadan ut? Den skulle ju vara ganska unik enligt BFT...

Finns det någon från BFT på FS som kan bringa lite klarhet i detta?
        sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Rullarna ser likadana ut, har samma specs och väger lika mycket.

Skön grej av CWC att lansera den som något helt nytt och unikt.

Kommentera

Black Thunder-rullarna från CWC tillverkas ju av ett taiwanesiskt företag som heter Omoto: http://www.fishing-tackle.com.tw/

Är väl dock inget fel med det i sig, och Omoto verkar ha ett gott rykte bland havsfiskare internationellt.

Hur det är med Stealth-rullarna vet jag dock inte, verkar vara en annan tillverkare än Omoto?

Kommentera

Har också varit lite inne på denna rullen, men känns lite riskabelt att köpa deras första? haspelrulle. I alla fall första som de varit så mycke snack om.

Den första rullen jag tänkte på var http://www.happyangler.com/en/reels/...reel/p/975131/
              Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

Kommentera

Självklart så tillverkas dessa inte av cwc själva utan är en alibaba produkt och köper du många så får du välja färg och logga på dom.. Omoto som nämns ovan gör rullarn som säljs under namnet lawson i norge och även den nya pikewallis rullen är en Omoto chief extreme. Om nya bft haspeln är en Omoto så borgar det för bra mkt högre kvalitet än om det är pure china wholesale skit.
                Omoto rullarna säls även under namnet Akios och är kända för att vara bra Surf rullar.

Kommentera

En snabb titt på BFT:s produktportfölj visar att även fler produkter finns på aliexpress m.m. (Och erbjuder även "branding"). Inget som helst fel med det om produkterna är bra men man får givetvis inte marknadsföra det som unikt. Ska sägas att vissa saker, som t.ex. modellerna av BFT aluminiumtänger hittade jag inte direkt billigare på aliexpress. Jag tycker också att flera av BFT:s produkter är kanon!

När det gäller BFT stealth så är ju dock orginalet betydligt billigare om inte komponenterna är annorlunda (där har jag ingen kunskap). Här är vad jag tror är tillverkaren/konstruktörens hemsida: http://www.catking.com.cn/en/product...e=ACE%20Series. Observera att rullen ej är en saltvattensrulle trots vissa ebayrubriker. (Verkar inte vara helt tät och saknar saltvattenskomponenter). Köpte en ace30 (BFT stealth 3000) för att kolla på den och den verkar helt ok innan fiske iallafall. Bromsen känns bra och har inte något nämnvärt startmotstånd som man ofta kan känna på billigare rullar. Tycker dock inte helt om fällningsmekanismen för handtaget då den glappar litegrann i utfällt läge, tyvärr något som många rullar med snabbfällning lider av.

(Kan även nämna att jag fick tillbaka halva kostnaden när jag klagade på saltvattensbeskrivningen så det blev en väldigt billig rulle)

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
                  11 svar
                  13 580 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg jimmy85
                  av jimmy85