En bra handlare kan ju leva upp till Bass Pro ideal. Bass Pro har ju massa skrot i sin katalog också. Det som är bra. Är just mångsidigheten. Kläder av alla de sorter. Ekolod, båtar, motorer ja tamefan allt. Men som sagt det är mycket som är dynga där med.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vem fan snor 50% ?????????
Collapse
X
-
Hur är det med ekolodet du skickade efter? Är det 1 till 1 samma ekolod du får på den svenska marknaden. Är användarmanualen svårbegriplig eller kan du få tag på den på svenska? För att tala klarspråk. Finns det något som skulle vara en fördel med att köpa i en svensk butik? Garantin är ett argument som förts redan. Något annat?
Kommentera
-
Dollarn
Jag har försökt hänga med i denna intressants debatt, många här som kan mycket! Den saken är nog säker, åtminstonde om fiske :-)
Tidigare talades det om den där 50% skillnaden och jag undrar en sak, kan det inte bara vara så enkelt att dollarkursen vs skr, samt att genomsnitts inkomsten i USA är lägre...helt enkelt gör lodet billigare.....Jag är egenföretagare själv och säljer mina tjänster för en peng som jag tillsammans med mina kunder tycker är rimmlig. Om kunden vill betala skit så hoppar jag av...ingen mår bra att sälja sig för billigt....visst man har ansvar.....själv har jag 40 anställda att tänka på....men de har jobb idag just tack vare att jag säljer tjänsten dyrt....eller åtminstonde så jag hittar ekonomi i det....säljer man något så måste pengarna finnas någonstans...annars säljer man inte....
Jag har själv köpt min båt "billigare" tack vare usa imp. Men när jag skulle köpa GPS och ekolod så upptäckte jag precis som ni att de var hemskans dyra. Vad gör man...tja...man prutar en lax eller två....inga som helst problem. Om jag kunde pruta 1.500 kronor på en Plotter Garmin 172C om jag inte minns fel, med minnsta kortet i....så hoppas jag att butiken tjänade pengar....annars...varför sälja....butiken kanske gick med förlust på den...jag har handlat lite grejor där tidigare...Jag har faktiskt ingen anning. Någon här som vet på ett ungefär utan att avslöja för mycket?
Kommentera
-
P A
En grej man kan tänka sig, är att priset som uppges är exklusive lokal moms. Detta för att momsatsen skiljer sig en aning mellan de olika staterna där borta.
Så lokala priset för en amerikan är annat än det som uppges på websidor eller i kataloger.
Bara en liten kuriosa-info, typ..
Kommentera
-
Det är ABU (som inte finns) Normark & de andra JÄTTE grossisterna som stoppar dessa pengar i egen ficka...
Kolla P A´s småupplagor av träbeten...vad tror ni att de kostar att tillverka?
En gubbe sittier och täljer, raspar , filar, viktar, skruvar målar o s v.
Säg att han är JÄTTESNABB. och gör en vobbler i timmen. svensk timlön minimun: 90kr. material: säg 30:-.= 120 kr. ut til kund i BUTIK!!!:199kr.
ASBILLIGT om du frågar mig.
Ta ett annat ex :t e x en buster jerk, (SOM ÄR ETT BRA PLASTBETE) där det dyraste på betet är krokarna kinesen tjänar 4 kr/tim. & gör 30 wobblers i timmen, ut till kund: 139:- AAAAASdyrt, om du fågar mig...
eller ett abu spö gjort i kina, inpris till ABU:10-20kr utpris: 699-999:-) FY FAN...
DET ÄR JU KNAPPAST BUTIKEN SOM TJÄNAR 120kr per såld BUSTER JERK.DE È LUNGT; DE È BA Å HÅLLA SPÄNT...
Kommentera
-
Hmmm
Verkar skumt
90kr/t + arb,social,kollektiv=40%= 126+matr30kr=156..199 - 156= 43kr avans......mycket bra. Har man dåliga marginaler får man ha hög omsättning....om vara inte kan omsättas.....sälj inte...eller?
Kommentera
-
Men
Håller med....kina är billigt......4kr timmen...är det fakta???
Kommentera
-
Hmmm, arb, soc osv... märks att du är företagare :-)Ursprungligen postat av FlötetVerkar skumt
90kr/t + arb,social,kollektiv=40%= 126+matr30kr=156..199 - 156= 43kr avans......mycket bra. Har man dåliga marginaler får man ha hög omsättning....om vara inte kan omsättas.....sälj inte...eller?
Fast... det så klart... drar vi av pålägget till grisbukten, så blir det typ... 4 kr :-(
/D
Kommentera
-
P A
Åhå..Men samtidigt får du inte dra alla handlare över en kam. Det finns massor med seriösa människor runt om i landet som verkligen bryr sig och verkligen försöker hjälpa och serva och vara bra på alla sätt..Ursprungligen postat av kentadet kan ta bort dessa falska flin bakom diskarna och tro att man är kompisar med alla
Att dom sedan faktiskt driver företag och måste försöka få dessa att gå ihop, är ju även det med i bilden..
Trodde det var så att du tyckte Bass Pro var ett föredömligt företag..
I sådana fall kan jag till viss del hålla med. Jag handlar själv därifrån emellanåt.
Men det finns en baksida hos BPS som är rätt ful..Ungefär som med IKEA.
Du vet..Trampa ner små tillverkare genom att först lägga en order hos dom. och sedan om det säljer bra, kräva underpris hos leverantören..Och när denne inte klarar att tillverka för den kostnaden, så rippar man varan i lågprisland och säljer under eget namn..Typ XPS eller liknande..
Fick höra flera sådana exempel från småtillverkare i USA senast jag var där..
Men det är väl ok..Bara prislappen är så låg som möjligt till konsumenten..För då är dom flinen ärliga..Eller..?
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
|
11 svar
12 959 visningar