Hej alla,
Har fiskat öring ett par säsonger nu, detta är min första säsong med framgång faktiskt.
Har fått en blank under minimum som nästan kan räknas som smolt
samt en utlekt på 3 kg.
Nu har jag under påsken tappat två fina blanka, de sliter och drar och hoppar som galningar och jag drillar dem en bra stund och tycker att jag har kontroll.
Från ingenstans så släpper kroken ur munnen, det känns som om öringen stannar och bara står och ruskar tills kroken släpper.
Funderar på om jag gör något fel eller detta är bara så det är med öringen man tappar en del ?
Är en Revo S 40 rulle för grov i bromsen ?
Kom gärna med lite tips vid drillning eller frågor som kanske kan få fram om det är jag som är kass
Har fiskat öring ett par säsonger nu, detta är min första säsong med framgång faktiskt.
Har fått en blank under minimum som nästan kan räknas som smolt
samt en utlekt på 3 kg.Nu har jag under påsken tappat två fina blanka, de sliter och drar och hoppar som galningar och jag drillar dem en bra stund och tycker att jag har kontroll.
Från ingenstans så släpper kroken ur munnen, det känns som om öringen stannar och bara står och ruskar tills kroken släpper.
Funderar på om jag gör något fel eller detta är bara så det är med öringen man tappar en del ?
Är en Revo S 40 rulle för grov i bromsen ?
Kom gärna med lite tips vid drillning eller frågor som kanske kan få fram om det är jag som är kass
)
Kommentera