Hjälp mig att välja andningsvadare! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp mig att välja andningsvadare!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hjälp mig att välja andningsvadare!

Jag är på väd att köpa mina första andningsvadare och behöver lite hjälp att välja.... det finns ju så många!! Provade ett par Vision Extreme som verkade helt ok. Jag undrar bara ifall ni känner till andra vadare av liknande kvalitet, pris (runt 2500 kr) och kanske även snyggare sådana.... tack!

oj, gör dig själv en tjänst och kolla på vadare i storleksordningen 1000:- kr oxå... priserna på vadare är helt orimliga i förhållande till kvalité, dvs märkesvadarna är sjukt dyra medans de lite billigare ofta är lika bra alternativt något sämre...
    "Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
    "Keep it simple"

//Jan O
    www.fisheco.se
    www.brofiske.net
    www.magazinefisheco.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Jan O
      oj, gör dig själv en tjänst och kolla på vadare i storleksordningen 1000:- kr oxå... priserna på vadare är helt orimliga i förhållande till kvalité, dvs märkesvadarna är sjukt dyra medans de lite billigare ofta är lika bra alternativt något sämre...
      oj.... är det så?... i så fall så kan jag spara lite pengar på en billigare vadare.... känner du till nån billigare vadare i liknande kvalitet?

Kommentera

jag använder vision extrems midjevadare och dom är jävligt bra
        enligt eget tycke och har även fått bra omdömmen i olika tester
        mm. Jag rekomenderar dom starkt men det finns säkert andra bra vadare på marknaden som är billigare men jag tror du kännar på att köpa vision slitvarg
        extrem dom har ju funnits på marknaden i många år medans andra märken lanserar nya serier år efter år det borde väl bevisa ganska bra att dom håller en väldigt bra kvalitet.

Kommentera

Ja använder oxå Vision extrem vadare. Hel nöjd.
          I varje motgång finns ett frö till framgång.....

Kommentera

Simms är bäst, inget snack om saken... Vadare där efter är Patagonia, Loop Outdoor Strech, Guideline Techstrech...

Kommentera

ja änvänder vision extreme. dom har jättebra pasform och är helt enkelt underbara att ha på sig. hade fenwick innan, å dom e inte att rekommendera.

mvh/fredrik
              BIFF?? ME´LÖK. PASSERA

Kommentera

Se upp!

Jag håller med föregående talare som hävdar att de dyra inte är speciellt bättre.

Alla vadare början läcka efter en tid om du är en krävande fiskare och då känns fan så mycket bättre om du lagt ut 1000 för skiten istället för 5000.

Så är det.

(Själv kör jag med Simms Freestone Bootfoot och de höll 1 säsong...)

Kommentera

Ursprungligen postat av natito
                  oj.... är det så?... i så fall så kan jag spara lite pengar på en billigare vadare.... känner du till nån billigare vadare i liknande kvalitet?
                  Många jag känner är väldig nöjd med Vision Extreme. En billigare variant är Vision Flywater för ca 1500:-

Kommentera

Kolla in Simms Classic Guide Stoockingfoot... dem är värda varenda krona av dem 4000:- dem kostar.

Dem är jäkligt robusta, andas jätte bra (gore-tex), fina hängslen, bra flipoutficka, mkt slitstarka! Dem har funnits på marknaden sedan typ 1995 och har alltid varit det säkraste kortet på marknaden (personligen tycker jag dem är bättre än simms g3, jag äger båda). Dem har använts och används av MASSOR av flugfiskeguider runt om i världen och det är ett tecken på kvalite!

Jag är inte imponerad av dem "billiga" vadare några här rekomenderar. JAg sliter 1par vision extreme på en säsong, ett par simms guide sliter jag på fem säsonger!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 459 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art