Fiske båt - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske båt

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiske båt

Tjenare alla fiskenördar!!!

Jag blir mer och mer sugen på att köpa båt varje gång jag lånar en i t.e.x. en sjö... vill gärna ha några tips på en båt som är stabil och klarar högst 3 man och inte för liten...tackar för alla tips

Buster M,L kanske?Själv skulle jag ha valt någon av dom.Medium är aningen liten för 3 spinnfiskande personer,men stabil är den.Skall du traila i mindre sjöar eller?

Kommentera

Ursprungligen postat av Baitcaster
      Skall du traila i mindre sjöar eller?
      Tänkte fiska i sjöar stora som Västersjön om du känner till den? Och Halen I blekinge såna sjöar...

tackar för tipsen

Kommentera

Vet tyvärr inte mycket om nån av de sjöarna då jag inte bor i närheten.Men har du pengarna till en sådan båt tycker jag att de är bra alternativ.Ta en titt på deras hemsida om du inte redan är bekant med den. Linder och Silver gör fina aluminium båtar också. Det finns säkert fina plastbåtar också men de vet jag inte mycket om.
        Senast ändrad av Baitcaster; 2005-11-01, 22:32.

Kommentera

Det finns hur många bra båtar som helst att välja mellan, allt är en kostnadsfråga, dvs hur mycket pengar vill du spendera.

Jag skulle råda dig att köpa en bra begagnad båt, då får du mest för pengarna. Gärna med en 4-taktare. Det som är viktigt är att just DU trivs med båten. Den ska passa dina syften, trolling? Jerk? etc.

Aluminiumbåtar är i regel mycket stryktåliga och kräver lite underhåll men kostar rätt mycket, även begagnat. (å andra sidan kan man ju se det som om din investering inte sjunker så mycket i värde)

Halasjön känner jag väl till och den får väl räknas som liten insjö, Västersjön känner jag inte till, var ligger den?
          Buster L och jag är polare!

Kommentera

Linder

Satsa på en Linder, du kommer inte att ångra dig!!! Själv har jag en Buster M o är mycket nöjd med, men sugen på en linder ändå!!!

Kommentera

Köpte själv en beggad örnvik 370 trimananare med en 6 hk evinrude är riktigt nöjd

Kommentera

Linder

En Linder 440 kan du få loss för 14-17000 kr på Blocket, har du tur följer det med en 4 hk motor oxå, men då är priset mer vanligt 18-22000 kr.
                Har du lite mer pengar och vill kunna flytta dig lite snabbare så är ju en Linder 400 Sportsman bra, men då får du som sagt hosta upp bra mycket mer pengar...
                Jag själv har en Linder 440 och fiskar mest på mindre sjöar och det fungerar topp!

Kommentera

Ursprungligen postat av ice-hacker
                  Det finns hur många bra båtar som helst att välja mellan, allt är en kostnadsfråga, dvs hur mycket pengar vill du spendera.

Jag skulle råda dig att köpa en bra begagnad båt, då får du mest för pengarna. Gärna med en 4-taktare. Det som är viktigt är att just DU trivs med båten. Den ska passa dina syften, trolling? Jerk? etc.

Aluminiumbåtar är i regel mycket stryktåliga och kräver lite underhåll men kostar rätt mycket, även begagnat. (å andra sidan kan man ju se det som om din investering inte sjunker så mycket i värde)

Halasjön känner jag väl till och den får väl räknas som liten insjö, Västersjön känner jag inte till, var ligger den?
                  tackar för tipsen och Västersjön ligger vid Hjärnarp (Vid ängelholm ungefär) Finns gädda,abborre, gös, lake, karp , sutare M,M

Kommentera

Ursprungligen postat av Hibbahubba
                    En Linder 440 kan du få loss för 14-17000 kr på Blocket, har du tur följer det med en 4 hk motor oxå, men då är priset mer vanligt 18-22000 kr.
                    Har du lite mer pengar och vill kunna flytta dig lite snabbare så är ju en Linder 400 Sportsman bra, men då får du som sagt hosta upp bra mycket mer pengar...
                    Jag själv har en Linder 440 och fiskar mest på mindre sjöar och det fungerar topp!
                    Är inte fishing båtarna betydligt ostabilare om man t.ex. vill jerk från toften? Än Sportsman d.v.s eftersom den skiljer en del i skrovets utformaning ?

Linder 400 Sportsman med en 15kh 4takt samt en EU kärra är mitt drömekipage för tillf¨llet :o)
                    sigpic

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
                    11 svar
                    13 533 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg jimmy85