Tummen upp? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tummen upp?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Bowen, det får du utveckla...
    sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inlägg
      Själv kan jag tycka att det är frustrerande att dela ut dessa "tack"... delar jag ut till en som svarat måste jag då dela ut till alla andra? Om inte alla får... kan någon ta illa vid sig? (Att hens tips inte var lika "hett" eller kanske rent utav dåligt?).
      Har inte ork att fundera över dessa like:s mm men det du säger Sir-Fish framkallade många bilder. Säger inte att du har fel, tvärtom, det är så det funkar för dom flesta. Men vill bara framhålla att just den känslan ska man ALLTID gå emot. Vi svenskar håller på att bli ett fegt intetsägande folk. Man möter detta problematiska synsätt på jobb, möten, föreningar mm mm. Folk sitter tysta och hummar å nickar, säger sin åsikt i smyg där man vet att man inte får mothugg. Och allt detta för att man är så JÄ... rädd att såra någon eller man är så satans rädd att inte bli gillad.

Det lönar sig alltid att säga sin åsikt, stå för den och inte gömma sig, oavsett hur kontroversiell eller provocerande den än är. Och inte förvanska eller försköna sina åsikter för att man jagar "gilla". Det är ett demokratiskt dilemma i dom flesta sammanhang att folk inte vågor uttrycka sin åsikt. Oavsett om det beror på rädslan att såra någon eller rädslan att bli ogillad så är det lika sorgligt.
      Senast ändrad av Exxet; 2014-09-10, 11:38.
      Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Ursprungligen postat av HenkeW Visa inlägg
        Jag skulle gärna träffa flera av er användare i verkligheten och verkligen tacka för många givande stunder på forumet.
        En "gilla" markering delas alltid ut om jag finner ett inlägg intressant, roligt eller bara jäkligt fyndigt.

Sen har jag under årens lopp blivit väldigt tjenis med flera av er och bara det är värt en stor gilla markering!
        Synd att alla ska bo så förbannat långt bort bara

Mvh. HenkeW
        Du får väl rodda ihop en stor fiskesnack-gathering. Alla på fs är välkomna till henke nästa helg, medtag båt, fiskeutrustning och övernattningsprylar. Sen så tältar vi i din trädgård och fiskar som galna. Vad tycks?

PS. Du fixar käket.

Kommentera

Tummen upp är ju ett tecken för att låta någon överleva.
          Tur vi inte har en tumme ner på forumet

Kommentera

Exxet, jag tror att min formulering gav ett ganska stort utrymme till tolkning.

Det jag menar är att jag i ett initialt skede tackar för input, sen glömmer jag tråden och tackar då inte för det som jag borde tacka för. Det är där frustrationen kan finnas - att jag missat att tacka och kan då tolkas som otacksam.

Visst är det ofta som du säger - vi får ett mellanmjölkens land där alla till synes tycker lika (utåt sett). Samtidigt saknas civilkuraget också. Den "arge gubben" (som vågade ryta ifrån när det blev för mycket hyss) tillhör ovanligheterna, tanten som höll uppsyn över gårdens ungar drar ner rullgardinen (av rädsla eller likgiltighet?) och ofta får alla klara sig bäst de kan på egen hand. Det blir en blandning av konformism och lite framtvingad individualism.

Själv har jag en tendens att vilja förena snarare än att söndra. Det syns inte minst i de trådar som tar upp vem som får kalla sig sportfiskare.

Det är enligt mig bättre att hitta en minsta gemensam nämnare men ibland kan det vara bra att peka på särart för att nå framåt i utvecklingen. Detta saknar jag inom t.ex. politiken.

... och nu är jag duktigt off-topic!
            Senast ändrad av Sir Fish-a-lot; 2014-09-10, 12:23.

Kommentera

(utanför ämnet) På tal om tummen upp/ner.
              När kommer FSs valundersökning?
              Jag kan skriva ett inlägg för vart parti så trycker ni tummen upp på partiet ni tänker rösta på? Ni kan vara anonyma om ni vill..

Kommentera

Ursprungligen postat av Jefvelberg Visa inlägg
                (utanför ämnet) På tal om tummen upp/ner.
                När kommer FSs valundersökning?
                Jag kan skriva ett inlägg för vart parti så trycker ni tummen upp på partiet ni tänker rösta på? Ni kan vara anonyma om ni vill..
                Är det inte bättre att få tummen ur och fiska istället?

Kommentera

Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inlägg
                  Är det inte bättre att få tummen ur och fiska istället?
                  DEN knappen eftersöker jag! Tummen ur-knapp, fiffigt värre.

Kommentera

Det här blev ju nästan en filosofisk diskussion - tack till er alla! Vad kan bli utfallet så här långt från mig i denna tråd?
                    Tacka gärna eller kör tummen upp om du fått ett bra tips om du kommer ihåg och vill göra det, vissa uppskattar faktiskt ett tack då och då men lägg inte tid på att fiska efter bekräftelse, fiska efter gädda

Kommentera

Själv kan jag bli lite less på folk här (ganska många faktiskt) som fiskar efter tummen upp med massa trötta kommentarer..
                      Man ser ju dessa i varje tråd..

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
                      11 svar
                      13 510 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg jimmy85