Mr. Whiggley - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mr. Whiggley

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Mr. Whiggley

Någon som testat detta halv nya betet?

Gillar gången, men den verkar bara komma igång vid hög inspinning, funkar dock med "twitching" också.
    Dessutom nickelkulor i magen på betet, hur många gäddor kommer de tåla tro?

Värt de sjuka priset tro?

(Hade för mig att jag hitta en sån här tråd för ett tag sen... Men hitta inget med sökfunktionen)
    Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

Ser väldigt intressant ut, men priset var väldigt saftigt för ett gummi bete.

Kommentera

Ursprungligen postat av mackaveli Visa inlägg
      Ser väldigt intressant ut, men priset var väldigt saftigt för ett gummi bete.
      Precis min tanke... Dessutom om de verkligen är så lätt att förstöra hela betet som jag tror, nickelkulorna är liksom fast "gjutna" i gummit bara.
      Så en reva så trillar skiten ut, visst man kan säkert laga den igen... Men för 100kr för ett av betena (Man får två för 200kr) så verkar de knappt värt en gädda... för att sen behöva laga.
      Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

Kommentera

Herr Dahlbergs Mr. Whiggley är väl knappast någon nyhet, förutom i Sverige då kanske. Personligen tycker jag priset är rätt saftigt. Vet att någon här på FS hade gjort en kopia, eller i alla fall ett inspirerat bete av Whiggley.

Kommentera

Ursprungligen postat av Snöhäst Visa inlägg
          Precis min tanke... Dessutom om de verkligen är så lätt att förstöra hela betet som jag tror, nickelkulorna är liksom fast "gjutna" i gummit bara.
          Så en reva så trillar skiten ut, visst man kan säkert laga den igen... Men för 100kr för ett av betena (Man får två för 200kr) så verkar de knappt värt en gädda... för att sen behöva laga.
          hade de vart i lite mer rimligt pris hade jag nog redan haft ett par på beställning

Kommentera

Jag har testat den Mr Whiggley som nu släppts i butik, och tidigare även gjort egna versioner av Larry Dahlbergs modell. Har fått fisk å mina egna, men ej ännu på Mr Whiggley. Dock handlar det mer om för lite fisketid än nåt annat. Det är helt klart ett twitchbete som fiskas nästan som ett jerkbait. Gärna med oregelbundna rörelser, vevstopp, varierande hastighet etc. Mr Whiggley är ett bete som definitivt kommer att leverera stor fisk.

Gällande pris och hållbarhet så är nog Mr Whiggley varken bättre eller sämre än nåt annat premiumgummibete. 99:- styck är samma prislapp som t.ex. Söderjiggen, Pig Shad etc och ett helt koppel andra fina handgjorda eller fabrikstillverkade gummibåten ligger runt samma peng. Hållbar

Kommentera

Jag har testat den Mr Whiggley som nu släppts i butik, och tidigare även gjort egna versioner av Larry Dahlbergs modell. Har fått fisk å mina egna, men ej ännu på Mr Whiggley. Dock handlar det mer om för lite fisketid än nåt annat. Det är helt klart ett twitchbete som fiskas nästan som ett jerkbait. Gärna med oregelbundna rörelser, vevstopp, varierande hastighet etc. Mr Whiggley är ett bete som definitivt kommer att leverera stor fisk.

Gällande pris och hållbarhet så är nog Mr Whiggley varken bättre eller sämre än nåt annat premiumgummibete. 99:- styck är samma prislapp som t.ex. Söderjiggen, Pig Shad etc och ett helt koppel andra fina handgjorda eller fabrikstillverkade gummibåten ligger runt samma peng. Hållbarhetsmässigt så är det nog lika skört eller hållbart som de flesta andra gummibeten. Ganska tunn i kroppen, men har ett förstärkt huvud och line-through rigg vilket borde öka hållbarheten något.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
              11 svar
              13 547 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg jimmy85
              av jimmy85