Ursprungligen postat av marQs
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vilken typ av fiske ska man satsa på i veckan i Stockholm?
Collapse
X
-
Lite rolig frågeställning. Is på sjöarna som inte bär men för tjock för att åka båt ! Ja i mina ögon är det kört och därmed brukar jag ägna tiden åt torrfiske och prylfiske på netet. Jag har provat isjerk men de va bara halvskoj dom första 140 meters isbanekasten.
-
2% är riktigt jäkla bra vid Hö fiske .Men 2% är inte heller så kul...
Lämna en kommentar:
-
Det är helt korrekt uppfattat att jag gillar att få fisk
Fiskdisken känns lite för ospännande då chansen är 100% att man lyckas. Men 2% är inte heller så kul...
Jag skulle nästan kunna tänka mig att fiska i strömmen nu, även om naturupplevelsen inte är så skoj.
Just nu känns det mest som för länge sedan jag har ute och fiskade och faktiskt fick något...
Lämna en kommentar:
-
Härligt! fick den känslan att du var en sådanUrsprungligen postat av jorgen.mansson Visa inläggSjälvklart !
Att vilja ha fisk är inte som att vilja ha fisk som från frysdisken, dessutom med all buller och trafik från stan är inte fiske efter HÖ i stan något man åker till utan bor man nära är det okej men thats it!
Sedan är det många bompass innan man får HÖ och jag antog att TS inte riktigt hade det önskemålet då han skrev att han gillar att få fisk men även njuta av naturen.....och inte så trevligt att fiska i City och inte få nåt av dessa två fördelar av fisket
Lämna en kommentar:
-
Kör du C&R med fisken från frysdisken?Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inläggFiskdisken i något varuhus borde funka fint men där lär man inte få dom gratis..
Denna tiden på året brukar jag köra lite mindre beten och veva långsamt, platser där vattnet av någon anledning är lite varmare en havet runt om brukar va bra ställen.
Sen det gamla vanliga att fiska med strömmen/vågorna vilket ofta betyder fiska i mot eller sidvind.
Lämna en kommentar:
-
Fiskdisken i något varuhus borde funka fint men där lär man inte få dom gratis..men vill du ha fiskt så satsa på något mer lättfångat.
Denna tiden på året brukar jag köra lite mindre beten och veva långsamt, platser där vattnet av någon anledning är lite varmare en havet runt om brukar va bra ställen.
Sen det gamla vanliga att fiska med strömmen/vågorna vilket ofta betyder fiska i mot eller sidvind.
Lämna en kommentar:
-
Dynamit :PUrsprungligen postat av marQs Visa inläggOkej, och var och hur fiskar jag havsöring på bästa sätt
Nädå, men vill du ha fiskt så satsa på något mer lättfångat. För är du inne i city är det inte trevlig natur....så då vill man fiska och få fisk och håller du dig utanför stan är det bäst att känna någon som fiskar HÖ för att annars letar du nål i höstack.
Skitfiske!
Lämna en kommentar:
-
Ujuj.. Bra fråga. Väntar med nyfikenhet på svar på detUrsprungligen postat av marQs Visa inläggOkej, och var och hur fiskar jag havsöring på bästa sätt
Men denna vecka säger du, inklusive helgen? Bra att ha koll på väder och vind
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
2025-03-23, 20:34 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
|
14 svar
3 140 visningar