Vilken typ av fiske ska man satsa på i veckan i Stockholm? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilken typ av fiske ska man satsa på i veckan i Stockholm?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Exxet
    replied
    Ursprungligen postat av marQs Visa inlägg
    tunn is på många sjöar just nu, så det är förmodligen inte läge att gå ut på de och inte heller kan man åka båt...

Så vad är bästa metoden och platsen denna vecka? (Inom 10 mil från Stockholm).
    Lite rolig frågeställning. Is på sjöarna som inte bär men för tjock för att åka båt ! Ja i mina ögon är det kört och därmed brukar jag ägna tiden åt torrfiske och prylfiske på netet. Jag har provat isjerk men de va bara halvskoj dom första 140 meters isbanekasten.

Click image for larger version

Name:	IMG_4826.jpg
Views:	1
Size:	893,4 KB
ID:	1776867

Lämna en kommentar:

• jorgen.mansson
    replied
    Men 2% är inte heller så kul...
    2% är riktigt jäkla bra vid Hö fiske .

Lämna en kommentar:

• marQs
    replied
    Det är helt korrekt uppfattat att jag gillar att få fisk
    Fiskdisken känns lite för ospännande då chansen är 100% att man lyckas. Men 2% är inte heller så kul...

Jag skulle nästan kunna tänka mig att fiska i strömmen nu, även om naturupplevelsen inte är så skoj.
    Just nu känns det mest som för länge sedan jag har ute och fiskade och faktiskt fick något...

Lämna en kommentar:

• Serigös
    replied
    Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
    Självklart !
    Härligt! fick den känslan att du var en sådan

Att vilja ha fisk är inte som att vilja ha fisk som från frysdisken, dessutom med all buller och trafik från stan är inte fiske efter HÖ i stan något man åker till utan bor man nära är det okej men thats it!
    Sedan är det många bompass innan man får HÖ och jag antog att TS inte riktigt hade det önskemålet då han skrev att han gillar att få fisk men även njuta av naturen.....och inte så trevligt att fiska i City och inte få nåt av dessa två fördelar av fisket

Lämna en kommentar:

• jorgen.mansson
    replied
    Kör du C&R med fisken från frysdisken?
    Självklart !

Lämna en kommentar:

• Serigös
    replied
    Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
    Fiskdisken i något varuhus borde funka fint men där lär man inte få dom gratis..

Denna tiden på året brukar jag köra lite mindre beten och veva långsamt, platser där vattnet av någon anledning är lite varmare en havet runt om brukar va bra ställen.

Sen det gamla vanliga att fiska med strömmen/vågorna vilket ofta betyder fiska i mot eller sidvind.
    Kör du C&R med fisken från frysdisken?

Lämna en kommentar:

• jorgen.mansson
    replied
    men vill du ha fiskt så satsa på något mer lättfångat.
    Fiskdisken i något varuhus borde funka fint men där lär man inte få dom gratis..

Denna tiden på året brukar jag köra lite mindre beten och veva långsamt, platser där vattnet av någon anledning är lite varmare en havet runt om brukar va bra ställen.

Sen det gamla vanliga att fiska med strömmen/vågorna vilket ofta betyder fiska i mot eller sidvind.

Lämna en kommentar:

• Serigös
    replied
    Okej, och var och hur fiskar jag havsöring på bästa sätt
    Dynamit :P

Nädå, men vill du ha fiskt så satsa på något mer lättfångat. För är du inne i city är det inte trevlig natur....så då vill man fiska och få fisk och håller du dig utanför stan är det bäst att känna någon som fiskar HÖ för att annars letar du nål i höstack.

Skitfiske!

Lämna en kommentar:

• UL0.04
    replied
    Ujuj.. Bra fråga. Väntar med nyfikenhet på svar på det Men denna vecka säger du, inklusive helgen? Bra att ha koll på väder och vind

Lämna en kommentar:

• marQs
    replied

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
14 svar