Är det vettigt???? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Är det vettigt????

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Är det vettigt????

Fick höra idag skrämmande historier om Stavbofjärden i Mörkö, kan det vara sant att några ton gös har fångats upp där och sålts???? Hoppas på sjöpolis!!!!

Även rovfiske på Gädda kring Mörkö?

För drygt 2 år sen gick det även ett rykte att det i mörkö trakten pågick ett systematiskt fiske på gädda. Det fiskades bla med nät vid lekvikarna och fångsternas stoppades i en vit fryslastbil, enligt ryktet såldes gäddorna till en grossist i Paris.

Minns att jag såg en sådan lastbil i området innan jag fick höra talas om ryktet. Förra året var fisket där riktigt kasst, i år har det varit lite bättre.

//Ivman

Kommentera

Ni såg väl Insider igår... POLISEN lär inte göra något...

Kommentera

Ursprungligen postat av Stizo
        Ni såg väl Insider igår... POLISEN lär inte göra något...
        Nej... Men antar att det handlade om fiske...?
        [FONT="Palatino Linotype"]Speci-Matcher[/FONT]

Kommentera

Tillbaka till stenåldern?

Nätfiske som pågår i stavbofjärden sköts av en verksam yrkesfiskare som arrenderar vattnet han fiskar på. Denna fisk säljs VITT till olika restauranger och saluhallar i sverige. Per vecka köps det ca 2000 kg svensk gös till Stockholm. En liten del av den kommer bl a från stavbofjärden. Om ni tycker att detta är konstigt så rekomenderar jag att ni blir militanta veganer och sluta plåga de stackars gösarna och gäddorna med era vassa krokar. För er som glömt det kan jag berätta att fisk också klassas som MAT. Inte bara underhållning. Ledsen om ni blir upprörda. Men äta bör man...Ska vi bara äta gammal fryst äcklig gös från Estland? Alla kanske inte har möjligheten att åka ut och fiska upp sin egen gös varje vecka...Eller föreslår ni att bara den fisk som är fångad med spö och rulle får ätas upp? Ska vi m a o tillbaka till stenåldern?
          DE È LUNGT; DE È BA Å HÅLLA SPÄNT...

Kommentera

Kan berätta vad jag hört av en person som äger en fiskeaffär fick höra förra veckan: En person hade skrytit om att han och hans polare dragit upp 95 gösar i trakten av Mörkö. Sedan hade de sålt dom till diverse resturanger i stockholms regionen.

riktiga jävla grisar alltså...
            http://nypanfishingteam.blogg.se/

Kommentera

Och jag har dragit upp 5350 kg gädda på en dag och sålt till en finsk svart fisk restaurang på söder. Jag tror på rykten som jag hör i fjärde-person om någon som skryter & någon som har en butik som säljer gösjiggar.

ANVÄND ÄRTAN MELLAN AXLARNA

Synd att folk inte kan hålla käft om ex bra ställen som mörkö.... om alla dessa diskuterade begränsningar införs så kan man ju likagärna köra P&T i en kloak...

Stäng i alla restauranger som köper in fisk svart!!! ( d v s stäng alla Restauranger.)

M A O: MUPPAR!!!!! Detta är sista inlägg i denna MUPP debatt! TRÖTT på alla som tror på rykten. KOLLA FAKTA. Läs inte expressen om du vill ha nyheter.
              tro inte på rykten om du vill ha riktig kunskap. fiskar man mycket lär man sig fiska bättre. Sitter man med FS hela tiden lär man sig att "chatta" maila och lägga in bilder på FS.
              DE È LUNGT; DE È BA Å HÅLLA SPÄNT...

Kommentera

Ligger någonting i det Pålacken säger, brukar lätt bli en höna av en fjäder. "Jag har hört" är för mig synonymt med att någon har sagt något som han/hon inte kan stå för. Annars kan man säga att ex. Bertil på Bertils sportfiske har sagt det, och är det lögn får Bertil stå för det.
                Allt eller inget är min filosofi!

Kommentera

Ok inte för att börja någon smutskastningstråd som en annan här på forumet.. Men det jag vill ha sagt med mitt förra inlägg är att det förekommer folk som utnyttjar det fria fisket (läs missbrukar). Just siffror som man hör om kan man ju ta med en nypa salt, men faktum kvarstår att det finns folk som skördar stort i det ganska unika Gösbeståndet runt Mörkö. Är själv inte speciellt ofta och fiskar där men har fiskat där med bland annat fiskeguiden Peter Törnqvist. Även han har sagt liknande saker... Men alla ljuger nog...

/ Mvh Johan
                  http://nypanfishingteam.blogg.se/

Kommentera

Stavbofjärden med omnejd har ju varit gösklubbarnas paradis i många herrans år. Problemet är ju att smågösar under måttet åker för jämnan. Det är ju ett väldigt hårdfiskat område. Inte bara med Palms nät som ligger vid Järnagrynnan i tid och otid. Fast bättre att dom håller sig där en att sjöarna blir deras målgrupp.
                    Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                    14 svar
                    3 121 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg uditsen
                    av uditsen