Flytväst - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flytväst

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Flytväst

Hej.
    Undrar om nån kan ge tips på bra flytväst.
    Vill helst ha en uppblåsbar.
    Är inte simkunnig och är 60+ så om jag skulle ramla i vattnet då är det kört utan en bra flytväst.
    Om jag köper en uppblåsbar måste jag då byta gaspatron efter varje gång den har utlöst. ?

Hoppas nån kan hjälpa mig med detta.

Ja Du måste ladda om och packa om en uppblåsbar väst om den har blåsts upp och det kan man göra själv eller låta en butik som säljer västar göra brukar inte skilja mycket i pris, men är Du inte simkunnig skulle jag inte rekommendera en sådan utan en riktig räddningsväst som är godkänd och klassad som det!

De uppblåsbara är bra men har ibland lite svårt att vända en person rätt om man är medvetslös och har lite mera kläder på sig så de ska mest ses som flythjälpmedel likvärdiga med de klassiska "seglarvästarna" men de är klart bekvämare att bära vilket är bra då de används mera och vilken flytväst som helst är bättre än ingen flytväst ;-)

Kommentera

Ursprungligen postat av ilhgösen Visa inlägg
      Är inte simkunnig och är 60+ så om jag skulle ramla i vattnet då är det kört utan en bra flytväst.
      En fråga, vad hade du när du var 60 minus?
      Är det som hos mig, med ålder kommer vishet?

Kommentera

Dumt att snåla på säkerheten, det tog mig 30 år att inse men nu sätter jag mig aldrig båten utan flytväst. Har en Helly hansen inshore uppblåsbar som jag är helnöjd med, men är du inte simkunnig så kanske en riktig räddningsväst är det bästa alternativet.

Kommentera

OK...
          Tack för tipsen
          Till K.B = För det mesta fiskade jag med kompisar..Numera fiskar jag ensam då jag har flyttat..Men som sagt...
          Blivit mer försiktig med åldern. Vågar inte chansa....

Ska kolla runt på nätet och se vad jag hittar..

Skitfiske på er alla..

Kommentera

Personligen har jag bara gott att tala om när det gäller Baltic Flyfisher automatic .... nu har jag aldrig behövt den och hoppas att jag aldrig heller kommer behöva den.

Men den sitter skönt är inte så tung som man kanske tror när man har den i handen... använder den vid ensamvadning och fiske från båt.

Kommentera

Elefanten i rummet..
              Kanske hade vart en bra livförsäkring att lära sig att simma med? Eller finns det hinder för detta?
              Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
              &

Fiskesnacks AbborrFemma 2020
              ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
              Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

-Okänd

Kommentera

Varför inte satsa på flytkläder? overall, underställ eller jacka och byxa? Har själv flyt overall till höst vinter och tidigt vår fiske.
                Bottennapp är napp de oxå!

Kommentera

Jag har en så där Baltic väst, som ska blåsa upp när man ramlar i, men om jag inte minns fel, så gjorde dom nåt test, och flera inte löste ut. Känns ju inte så kul.

Kanske man ska gå tillbaka och ha en sån man hade när man var barn. Dom flyter i alla fall.

Kommentera

Jag tror kanske du menar denna artiklen, http://www.livetombord.se/artiklar/a...lla-flytvasten

Och att de inte löser ut är 90% att man inte underhållt den, så att 1 väst av 10 inte löser ut är ju sanning med modifikation.
                    Känner mig trygg med västen, kolla den direkt den kom hem. Och den kommer kollas varje lågsäsong i samband med rullmek och annat underhåll inför nästa säsong

Ursprungligen postat av poppers man Visa inlägg
                    Jag har en så där Baltic väst, som ska blåsa upp när man ramlar i, men om jag inte minns fel, så gjorde dom nåt test, och flera inte löste ut. Känns ju inte så kul.

Kanske man ska gå tillbaka och ha en sån man hade när man var barn. Dom flyter i alla fall.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                    14 svar
                    3 127 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg uditsen
                    av uditsen