För bara 1-2 veckor sedan så hade jag bra abborrfiske. Då hittade jag dem i anslutning till de djupare delarna i sjön, där stod de i branterna vid grynnor och öar på ca 5-8 meter. Jag såg dem tydligt på ekolodet och även stora stim med bytesfisk. Och jag fick fina abborrar på olika jiggar varje gång när jag var ute. Men så plötsligt så är de bara borta, sista passet fick jag en kilosfisk. Tre dagar senare så fick jag inte en enda abborre och så har det fortsatt sedan dess.
Trodde först att det var lågtryck som var problemet men nu har jag även fiskat när lufttrycket har varit högt och stigande så det borde vara ok. Bytesfisken verkar ju också har flyttat på sig, och abborren kanske följer dem. Men var och varför har i så fall bytesfisken flyttat på sig.
Så.. Var tog de vägen? Någon som har varit med om något liknande och hittat dem i någon annan del av sjön?
Kom gärna teorier bakom varför de flyttat på sig också. Ordet är fritt!
Trodde först att det var lågtryck som var problemet men nu har jag även fiskat när lufttrycket har varit högt och stigande så det borde vara ok. Bytesfisken verkar ju också har flyttat på sig, och abborren kanske följer dem. Men var och varför har i så fall bytesfisken flyttat på sig.
Så.. Var tog de vägen? Någon som har varit med om något liknande och hittat dem i någon annan del av sjön?
Kom gärna teorier bakom varför de flyttat på sig också. Ordet är fritt!
Kommentera