Fishbrain = Dyrt!? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fishbrain = Dyrt!?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fishbrain = Dyrt!?

Letar lite efter någon app till fisket.

Hittade fishbrain som verkar ganska genomtänkt, framförallt att det länkar väder med plats och fångst. Sen lämna den i och för sig lite annat att önska ex att man kunde skriva in valfritt namn på bete istället för att välja bland alternativen i databasen, mm.

Men jag tycker det är för dyrt att beta 59kr i månaden eller 400kr om året för en app. Speciellt när man är van att andra appar kostar 9-400kr totalt. Jämförelsevis kostade 88sea som en komplett plotter ~400kr sen har man den för alltid medans detta är en abbonemangstjänst. Eller en annan jämförelse microsoft office kostar 629kr på webhallen vilket motsvarar 10,5 månader abbonerande på fishbrain. Spontant känns fishbrain väldigt överprissatt i jämförelse.

Tycker det är synd med prissättningen med vad som annars verkar som en rolig app. Jag hade önskat de gick över till en betalningsmodell med en mindre engångsavgift, jag tror de skulle vinna på att den stora massan köpte deras app istället för ett mindre antal abbonenter.

Vad tycker ni? Använder ni appen? Finns det bättre alternativ?

Jag förstår inte poängen med denna app.

Jag ska alltså logga uppgifter så andra ser vad jag fångar, när och var... För detta ska jag BETALA!
    I.o.f.s. så blir det ömsesidigt utbyte men jag är säker att det blir mycket mörkningar (desinformation) och de som är ärliga förlorar i längden.

Finns det andra finesser som är bra?

Annars slår nog inget ett vanligt anteckningsblock.
    sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Läser man fiskesnack behöver man ingen app

Kommentera

Jeg har brukt FB siden den kom. Da var alt gratis, og basen med sluker, woblere etc var nesten 100% oppdatert og alt var helt topp. Når de begynte å skulle ha betalt, fortsatte jeg med gratisløsningen. Du velger selv om detaljene rundt dine fangster etc skal være synlige for alle. Jeg synes appen er morsom, men den er ikke verdt 59 i året, og den en gang oppdaterte basen med utstyr er for lengst utdatert så halvparten av innholdet i jiggboksene mine finnes ikke på FB. Jeg bruker fortsatt FB, men når Navicos Hooked-app er nogenlunde ferdig skal det mye til at jeg ikke bytter helt over til den. (Den appen er foreløpig under utvikling så FB er mye bedre i dag.)

Oppsummert: Ideen var god, men prisen er for høy og basen utdatert.
        Team Colibri

Kommentera

Jag har använt appen sedan ett par år. Fram till nu i början av sommaren vill säga, då fick fb den snillrika iden att ta bort realtidsloggningen. Helt plötsligt kunde man inte längre logga sina pass och inte sitta på jobbet och följa vänners pass. Med andra ord fimpade de det mesta av det fb hade som tex instagram inte hade... Hela grejjen med fiskedagbok där man kunde gå tillbaka och se att vid det och det passet hade vi bra fisket på den platsen vid det vädret osv var puts väck. Mailade supporten och förklarade att de dödat appen, de tyckte det var tråkigt att jag kände så. Det reggas ju fortfarande en del fångster så uppenbarligen använder folk appen. Har bara kört gratisversionen.

Kommentera

Håller med dig fullständigt, det var ju den funktionen som var anledningen till att jag använde appen.

Skickade ett mail till supporten, hoppas att fler gör det som använder/använde appen.

Kommentera

Laddade ner det i iphonen och tog bort det lika snabbt. Fiske handlar om nåt helt annat för mig än ta med denna "vardags stressen" ut på sjön. Att folk ens vill ha detta :S

Kommentera

Jag såg det inte alls som ett stressmoment. Praktisk digital fiskedagbok där man kunde logga sina pass mer eller mindre noga. Aldrig att jag under en kort huggrush skulle sätta mig och knappa in betestyper och ladda upp foton etc men rätt smidigt att kunna gå in och se att si och så många pass lagts i ett visst vatten. Eller räkna hur många fiskar man fått under tex vårfisket. Eller jämföra hur många pass man varit ute i år mot förra året. Eller jämföra pass utifrån väderlek, lufttryck och annat man fick reggat automatiskt för att försöka se sammanhang. Osv osv.

Att du ens är förvånad över att folk vill ha ett sådant hjälpmedel!

Kommentera

Jag har använt fishbrain i ca 2,5 år, jag har alltid använt gratis versionen och jag tycker att det har varit bra. Appen har haft en del problem men de som ligger bakom den har alltid jobbat aktivt och fixat dem, jag använder appen som en fiske dagbok och för att se hur det går för vänners fiske. jag brukar aldrig ha det inställt så att andra kan se vart jag fiskar.

jag håller med er som nämnde att det var tråkigt att realtids loggningen försvann mm, men i övrigt tycker jag att fishbrain är en rolig och praktisk app. Jag gillar verkligen att kolla tillbaks på gammla fångster och kolla vad som funkade i olika väder mm.

Kommentera

Fick svar från FishBrain-supporten:

"Hi!

Live tracking on the FishBrain app is currently disabled on both IOS and Android.
                    You can still see your trips but you can't track new ones.

We are currently working on even better features that will make the app so much better.

Happy fishing with the FishBrain app!

Alexandru,
                    FishBrain Community Manager Assistant
"

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
                    11 svar