Påfyllning av regnbåge! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Påfyllning av regnbåge!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Påfyllning av regnbåge!

Att fiska i P&T-vatten kan vara riktigt kul ibland. Vore kul om det fanns ett forum där man fick nys om vart det fyllts på ny regnbåge och när. Är ett så otroligt bra sätt att få barnen i familjen att gilla fiske när man kan erbjuda hugg villiga bågar.

Fyll gärna på med info om vart det är hett just nu!
    <*)))>< <*)))>< <*)))><
    Sitt inte där och slöa, ut och fiska!!!

Hej,

Tillsvidare kan du besöka gömmarensfiske.se. Det är bra där nu! De går bra att lösa dagskort på fiskekort.se. Gilla gärna Gömmarens fiske på Facebook så får du uppdateringar i ditt flöde.

Kommentera

Det är väl bevarade hemligheter reserverade förfiskeklubbarnas allra mest inavlade medlemmar, svågrar och bröder.
      Men om fiskekortskontrollanterna själva har med sig ett spö brukar jag ta det som ett tecken säkert tecken

Kommentera

Konstigt hur det har blivit det där med information om påfyllning av fisk. Kan känna att det vore smart att öppet skylta med att man släppt i mycket fisk och på så vis få dit nya betalande fiskare. Det borde liksom kunna bli en positiv spiral. Tyvärr så är det lite för lite affärsmannaskap kan jag känna. Jag menar, hela grejen med P&T är ju att fiska till sig lite självförtroende.

Att få möjligheten att fylla på kassorna genom försäljning av kort borde enbart vara positivt..fattar inte alls grejen med hemlighetsmakeriet. Är ju inte som "riktigt" sportfiske där man givetvis inte skyltar med hotspots..

Eller tycker ni att jag tänker fel?
        <*)))>< <*)))>< <*)))><

Kommentera

Gömmaren är en riktigt trevlig sjö! Var på tok för länge sen jag var där! Bra tips, ska "gilla" sidan på FB bums!
          <*)))>< <*)))>< <*)))><

Kommentera

Ursprungligen postat av Skitfiskaren Visa inlägg
            Konstigt hur det har blivit det där med information om påfyllning av fisk. Kan känna att det vore smart att öppet skylta med att man släppt i mycket fisk och på så vis få dit nya betalande fiskare. Det borde liksom kunna bli en positiv spiral. Tyvärr så är det lite för lite affärsmannaskap kan jag känna. Jag menar, hela grejen med P&T är ju att fiska till sig lite självförtroende.

Att få möjligheten att fylla på kassorna genom försäljning av kort borde enbart vara positivt..fattar inte alls grejen med hemlighetsmakeriet. Är ju inte som "riktigt" sportfiske där man givetvis inte skyltar med hotspots..

Eller tycker ni att jag tänker fel?
            Ja du har missat något tycker jag.

Då hade folk bara kommit när det var nysatt fisk, ungefär som på premiärerna.

Sen hade tjuvfiskarna/nätfiskare också vetat exakt vilken natt de borde tjuvfiska.

Sist men inte minst går det bra att fiska mellan sättningarna om dammen är lite större, särskilt på de varmare månaderna går det mycket fisk även precis före nyutplantering. Känner du folk som fiskar i just din P&T damm så brukar man ju enkelt ha ganska bra koll.

Kommentera

Jag förstår och har nog alltid håll med dig i ditt resonemang. Men... ;-)

Jag tänker att alla p&t-sjöar borde ha som vision att bli störst bäst och vackrast. Att få mycket besökare och därigenom pengar in i kassan som kan nyttjas till att löpande fylla på mer fisk borde vara ganska önskvärt. Att kunna erbjuda en oas dit nya sportfiskare kan prova att drilla och fånga rolig fisk.

Som det är nu så krävs det antingen en hel del tur eller tid för att få tillgång till ett bra fiske.

Tjuvfiske är så vedervärdigt att jag blir arg bara jag tänker på det, förstör så mycket för så många. Samma sak med idioter som tar upp mer fisk än vad de kan äta bara för att de kan...fattar inte? Hallå, 2015!
              <*)))>< <*)))>< <*)))><

Kommentera

Örsjöns fiske brukar skriva när de sätter i har jag för mig. De nyisatta brukar kunna få fart på de som gått ett tag i sjön. Kolla deras hemsida.

Kommentera

I Enskede SFK togs beslutet för nåt år sen gällande Sandasjön, att INTE skriva ut när sjön fylldes på. Anledningen till det var att tjuvfisket ökade markant vid isättning.

Det påträffades folk med kastnät på väg ner till sjön sådär strax efter isättning första kvällen efter att påfyllning skrivits ut...
                  [FONT="Arial Narrow"]-Ta hänsyn till andra vid vattnet.
                  -Ta med skräpet hem.
                  -Var ödmjuk.
                  -Njut. Sluta hetsa o stressa.
                  -En dålig dag på/vid sjön är FORTFARANDE bättre än en bra dag på jobbet. [/FONT]

http://mammatalar.blogspot.com , Knudor Fnugelfufens Flurbaderf...

Kommentera

Hit brukar vi åka https://www.facebook.com/pages/Svart...274439?fref=nf
                    Jag tror att dom brukar skriva på facebook när dom satt ut fisk. Hur som helst är Klarskissen en vacker sjö med fina möjligheter att
                    Ställa upp en Husvagn vid och fiska.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 466 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art