fångststatistik - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

fångststatistik

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• fångststatistik

vore kul o veta hur ofta ni fiskar och hur mkt fisk ni brukar få under fisketurerna.

själv brukar jag få fisk på ca 15:e fisketur (genomsnitt)
    tror det beror på att jag inte håller mig till samma vatten utan flamsar runt en del. känns dock lite tråkigt att åka till ett vatten där det känns som man aldrig får nåt, tex. lödde å

vore intressant o veta hur ofta ni får nåt..

Ursprungligen postat av Brevbärarn
    vore kul o veta hur ofta ni fiskar och hur mkt fisk ni brukar få under fisketurerna.

själv brukar jag få fisk på ca 15:e fisketur (genomsnitt)
    tror det beror på att jag inte håller mig till samma vatten utan flamsar runt en del. känns dock lite tråkigt att åka till ett vatten där det känns som man aldrig får nåt, tex. lödde å

vore intressant o veta hur ofta ni får nåt..
    Jag hoppas verkligen att du får mer än en fisk var 15:e fisketur!!

Kommentera

Under vår, sommar och höst brukar jag försöka vara ute i snitt 2 turer per vecka och fiska.
      Jag får fisk 99% av gångerna jag fiskar dåliga gäddfiskedagar blir det kanske 2 - 6 gäddor i båten.
      Medeldagar blir det 6 - 15 och bra dagar runt 25 - 35 gäddor.
      När jag fiskar gös, abborre & öring är det lite olika.

Kommentera

Ursprungligen postat av salmo32
        Jag hoppas verkligen att du får mer än en fisk var 15:e fisketur!!

jag räknar ett genomsnitt per gång jag får fisk inte hur många fiskar. när det t.ex är horngädda får man hur mkt som helst. däremot när jag fiskat havsöring har det gått väldigt dåligt, när jag har vatt i lödde (ca 8ggr)har jag aldrig fått nåt. därför vill jag veta om det bara är jag som fångar så lite.

Kommentera

Fiskar mest efter gädda och gös i insjöar i skåne. Får i genomsnitt ca 4-8 gäddor i båten/pass. Med gös är det lite si och så, har visserligen inte fiskat specifikt efter gös särskilt många gånger, de har mest åkt upp av en slump

Kommentera

Brevbäraren: Du börjar väl inte tappa självförtroendet nu väl
            Jag har haft en riktigt j-a usel vinter... Räknar jag ihop turer i höst & vinter... Vet inte ens om jag vågar skriva hur lite fisk jag fått... La väl 10 pass på lake... 0 fiskar... 10 pass på abborre / gädda... 1 fisk... hmm 1 fisk på 20 pass då.
            Satsar på större fångster, vilket resulterar i färre fiskar/tur... Räknar vill säga inte med småfångster.
            Fiskesuget börjar sjunka för varje gång... Måste ha ett bra fiske snart.... Väntar på våren.
            Annars ligger nog medel runt (svårt att säga) 2 fiskar per gång kanske, beroende på art.

Kommentera

Ursprungligen postat av Golden
              Brevbäraren: Du börjar väl inte tappa självförtroendet nu väl
              Jag har haft en riktigt j-a usel vinter... Räknar jag ihop turer i höst & vinter... Vet inte ens om jag vågar skriva hur lite fisk jag fått... La väl 10 pass på lake... 0 fiskar... 10 pass på abborre / gädda... 1 fisk... hmm 1 fisk på 20 pass då.
              Satsar på större fångster, vilket resulterar i färre fiskar/tur... Räknar vill säga inte med småfångster.
              Fiskesuget börjar sjunka för varje gång... Måste ha ett bra fiske snart.... Väntar på våren.
              Annars ligger nog medel runt (svårt att säga) 2 fiskar per gång kanske, beroende på art.
              inte för o va elak men de e kul o höra att nån annan har haft samma skitfiske.
              man börjar faktiskt tappa suget ibland. ibland vill man bara lägga sig ner på havsbottnen o gråta o gråta gråta o gråta o gråta o gråta o gråta o gråta gråta o gråta o gråta o gråta o gråta o gråta gråta o gråta o gråta o gråta o gråta o gråta gråta o gråta o gråta o gråta o gråta o gråta gråta o gråta o gråta o gråta o gråta o gråta gråta o gråta o gråta o gråta o gråta o gråta gråta o gråta o gråta o gråta o gråta o gråta gråta o gråta o gråta o gråta o gråta o gråta o gråta o gråta....

fast det konstiga är att när jag inte fått nån fisk så brukar ingen annan få det heller exempelvis vid p&t sjöar. tror ni att vädret spelar så pass stor roll.. det är iallafall det folk har skyllt på

Kommentera

Ursprungligen postat av GustafssoN
                Under vår, sommar och höst brukar jag försöka vara ute i snitt 2 turer per vecka och fiska.
                Jag får fisk 99% av gångerna jag fiskar dåliga gäddfiskedagar blir det kanske 2 - 6 gäddor i båten.
                Medeldagar blir det 6 - 15 och bra dagar runt 25 - 35 gäddor.
                När jag fiskar gös, abborre & öring är det lite olika.
                Gustafsson är det du som fångar sjukt mycket eller är gäddfiske sånt som regel? jag borde nog fiska mer gädda! Vet bara inte var.
                Det är dagens härliga sanning!

Kommentera

Ursprungligen postat av theoneandonly
                  Gustafsson är det du som fångar sjukt mycket eller är gäddfiske sånt som regel? jag borde nog fiska mer gädda! Vet bara inte var.
                  Inte i lödde...en tappad på 15 pass och en tappad vid idfiske i höstas...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
                  11 svar
                  13 570 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg jimmy85
                  av jimmy85