Terhi nordic 6020 någon ned erfarenhet? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Terhi nordic 6020 någon ned erfarenhet?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Terhi nordic 6020 någon ned erfarenhet?

Tja

Jag har varit och tittat på en båt som jag gillade väldigt mycket men är det någon här på forumet som vet hur dessa båtar är.

Är en äldre båt så ej dom nyare även om skråvet skall vara samma vad jag förstått.

Berätta gärna om ni vet nått om dom.
    Vet att det är ABS plast i dom.

Hej,

Vet inte vilken modell du kollat på men jag har en med styrpulpet och jag trivs mycket bra med båten. Kräver inte så mycket motor för att gå rimligt bra och båten är hyggligt stadig vid ankring. Gott om utrymme tycker jag det är i båten och det finns finurliga småställen där det går att lägga tänger och annat så de blir lättåtkomliga. Ska jag ta någon nackdel så är det väl inte den absolut bästa båten att köra med i hög sjö när vågorna blir dryga metern och över det.

Hoppas det var värt något.

Kommentera

Jag har kollat på en tidig modell vet ej år
      Ej styrpulpet.
      Men om vågorna in är 1m plus så funkar den fint eller blir den snabbt ostadig och sticker med vinden så att säga

Kommentera

Ursprungligen postat av team färgen Visa inlägg
        Jag har kollat på en tidig modell vet ej år
        Ej styrpulpet.
        Men om vågorna in är 1m plus så funkar den fint eller blir den snabbt ostadig och sticker med vinden så att säga
        Tycker varken eller, men den är ju bara 4,89 lång så det slår lite då. Men jag upplever inte båten som ostadig.

Kommentera

Vad skulle du säga är en lagom motor till båten.
          Jag kommer inte ha råd med en 4-takt då priserna springer iväg fort för dessa. Men räcker en 15-20hk till eller behöver den fler hk för att orka putta iväg båten.
          Kommer fiska mest i en medelstor sjö där jag idag kör med 6hk 4-takt och det tar mig runt 30-40min till andra sidan sjön i 6-7 knop vilket är lite segt tycker jag. Men sedan fiskar jag ibland i mjörn och den sjön är ju betydligt större och kräver mer transport motor.

Kommentera

Hej igen,

Jag kör 20 kh/4-takt på min (med styrpulpet) och den kör mig och bästa polaren (som är en rejäl valross) med två rejäla och fullpackade fiskeväskor, 4-6 riggade spön samt lite mat/fika i lediga 15 knop och det är inte max.

Kommentera

Så en 2-takt runt 15-20hk borde få båten att göra en 15-20knop då. Jag har ingen valross att slänga i båten men heller ingen pulpet så vikten kommer ju längre bak. Så blir ju inte optimalt.
              Jag köpte båten idag näst intill osed men priset blev helt rätt.
              Hoppas även dom äldre har självläns

Kommentera

Ursprungligen postat av team färgen Visa inlägg
                Så en 2-takt runt 15-20hk borde få båten att göra en 15-20knop då. Jag har ingen valross att slänga i båten men heller ingen pulpet så vikten kommer ju längre bak. Så blir ju inte optimalt.
                Jag köpte båten idag näst intill osed men priset blev helt rätt.
                Hoppas även dom äldre har självläns
                Jag håller tummarna för att det blir bra! Grattis till nya båten!!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                64 svar
                15 472 visningar
                1 gilla
                Senaste inlägg .art
                av .art