Ursprungligen postat av NKOTB
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Nya fisketrenden 2016?
Collapse
X
-
Ett bompass då och då är fostrande.Ursprungligen postat av lausvik Visa inläggJa visst är det obegripligt?! Bompass är ju da shit! Man får vara ute och lattja med sina fiskeprylar, slipper hålla på att kladda med C&R och kan sedan åka hem och käka biff.
Kommentera
-
Man uppskattar nappen mer om man bommar iblandEtt bompass då och då är fostrande.
Senast ändrad av jorgen.mansson; 2015-12-28, 17:48.
Kommentera
-
Så du tröstar dig med att suga på nappen efter bompassen ?Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inläggMan uppskattar nappen mer om man bommar ibland
Kommentera
-
Ursprungligen postat av lausvik Visa inläggMete är väl den ultimata prylsporten? Kolla in på tex metebolaget.se. Det finns till och med speciella skottkärror för att man ska få med sig alla prylar en seriös metare behöver för att dra upp några mörtar.
Hej Herman;
Värst är nog Karpmetarna...
De har bl.a. massor av olika flöten, buzzer bars, carp hangers, fox swingers, parasoller, skottkärror, tält, karpspön, karpsäckar, karpsängar, karpstolar, ryggsäckar, sovsäckar, blinkande och tjutande larm, rod pods, spöhållare för pods, slangbellor, boilies, m.m...
Varje seriös Karpmetare har troligtvis en egen långtradare för att få med alla karpfiskeprylar vid en karpfisketur....
Bless my soul!
Old Firehand
Senast ändrad av Old Firehand; 2015-12-30, 19:39.
Kommentera
-
Det är det som är det fina med sportfiske, man kan utöva det på precis hur många olika sätt som helst utan att för den skull behöva några exakta definitioner.Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inläggHej Herman;
Värst är nog Karpmetarna... De har bl.a. massor av olika flöten, buzzer bars, carp hangers, fox swingers, parasoller, skottkärror, tält, karpspön, karpsäckar, karpsängar, karpstolar, ryggsäckar, sovsäckar, blinkande och tjutande larm, rod pods, spöhållare för pods, slangbellor, boilies, m.m...
Varje seriös Karpmetare har troligtvis en egen långtradare för att få med alla karpfiskeprylar vid en karpfisketur....
Bless my soul!
Old Firehand
(btw, jag har aldrig fiskat karp i hela mitt liv om man bortser från att Mört är en karpfisk)
Kommentera
-
Guest
Ja och här är ju bristen på självinsikt rätt tydlig. Ja karpfiskare kan ha överdrivet mycket onödiga prylar, men många fiskar faktiskt extremt mobilt och håller sig till det mest väsentliga. Trots att de kan gå med en skottkärra med säng och stol kan detta knappast bli värre än oss gäddfiskare som behöver ett helt helt släp med båt. Tydligen måste vi ha en buster xxl eller en silver hawk för att kunna fiska gädda eller röra oss på vatten. Nu tycker jag inte illa om dig eller dina tips. Men vi båtägare skall vara rätt försiktiga när det kommer till att klanka ner på metare. Jag som själv bedriver det mesta fiskeformer kan själv tycka att mete ofta är betydligt enklare. Skall jag tex meta gädda behöver jag bara mina spön och lite betesfisk till skillnad från alla planolådor med beten.Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inläggHej Herman;
Värst är nog Karpmetarna... De har bl.a. massor av olika flöten, buzzer bars, carp hangers, fox swingers, parasoller, skottkärror, tält, karpspön, karpsäckar, karpsängar, karpstolar, ryggsäckar, sovsäckar, blinkande och tjutande larm, rod pods, spöhållare för pods, slangbellor, boilies, m.m...
Bless my soul!
Old Firehand
www.trumman.com
Kommentera
-
Helt rätt (och jag är övertygad om att OF:s - liksom min egen - glirning var i all vänskaplighet). Själv har jag enormt mycket fiskeprylar men aldrig mer än det nödvändigaste med mig när jag är ute. En liten ask med drag i en ficka, en kniv och någon slags tång, ett spö och en rulle. Eventuella småtillbehör (lekanden, beteslås, tafsar etc) brukar få plats i dragasken. Ibland (rätt ofta) får min gamla läderryggsäck följa med men det är mer av nostalgiska skäl än för att frakta utrustning. Mitt båtfiske har alltid bedrivits från små (ca 4 meter) rodd/snurrebåtar (eller kanoter av olika slag) och i sådana är onödiga grejor mest i vägen.Ursprungligen postat av Mink! Visa inläggJa och här är ju bristen på självinsikt rätt tydlig. Ja karpfiskare kan ha överdrivet mycket onödiga prylar, men många fiskar faktiskt extremt mobilt och håller sig till det mest väsentliga. Trots att de kan gå med en skottkärra med säng och stol kan detta knappast bli värre än oss gäddfiskare som behöver ett helt helt släp med båt. Tydligen måste vi ha en buster xxl eller en silver hawk för att kunna fiska gädda eller röra oss på vatten.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
|
11 svar
13 157 visningar