ab stämda? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ab stämda?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

"Sag som du tycker istallet for att linda in ditt bullshit i massa meseri. Du tycker vi ar ett hjonigt internet foretag, som ligger i kallaren hos en bonnlapp i Kalmar, och alla borde kopa betena direkt fran USA istallet. Sag det istallet for att vi ar bra hit och dit osv."..

HaHa..hade jag tyckt det så hade jag sagt det, tvestjärt..
    Dessutom går jag på det som du sagt till mig om planer och intentioner från början..
    Om ni däremot skiter i dom planerna med tiden och bara källarlallar, så kommer du nog få höra det också..Du vet att jag aldrig bangar om det behövs, flottorre..

Fan..Måste hitta på fler invektiv för Jenk..Kommer senare.. :o)

Kommentera

DD, 0 kr i reklamkostnad för AB? Hmm, dom sponsorar ju både här och fnu, tror du det är gratis?
      How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Ursprungligen postat av TAMTAM
        Jag har fortfarande inte pratat om postorderföretag i gemen eller internetföretag, utan om piraterna som inte har seriösa företag utan micklar bredvid för kul och egen vinning. Typ sitta hemma i källaren eller pojkrummet och ta hem prylar och sälja billigt utan att bedriva företag.
        Dom är INTE konkurrenter utan pirater. Och dom ingår INTE i någon konkurrens på lika villkor.
        Konkurrens innebär att ett företag konkurrerar med ett företag.
        Svar: Vi lever i en fri värld som tur är, när man ser priserna från exv. Normark Scandinavia glädjer man sej åt att Internet finns, de svinen är de värsta i landet och det enda jag nånsin kommer stödja i deras utbud är filmen med Perra Lindberg och 17 kilos laxen som de för en gångs skull låter folk se gratis men inte utan massiva svep över rullar och riggar alla dyrt representerade av Normark förstås.
        Bra tråd som sätter fokus på ett "känsligt" ämne, skulle iofs ranka svendsen sport som värst i landet. Har aldrig blivit så otrevligt bemött på telefon.

Kommentera

Alessandro. Ja, det tror jag! Jag tror att det kostar noll och ingenting att annonsera här på fiskesnack (okej, ett par importerade Bulldawgs till Bergman kanske, men inte mer). Inte vad jag kallar för stor marknadsföring direkt. Inte om man jämför med t ex Powerpro som har legat ute med annonser i flera år i fisketidningar. Att det sedan är en guldprodukt som i stort sett alla fiskar med är väl inte AB:s förtjänst. De åker flottstång på andras budget. Först körde ju alla med Fireline, och det tog rätt så många år innan Powerpro började sälja ordentligt. Kan ju inte säga att det var Jenks förtjänst direkt. Kolla bara när de kör ett "eget" bete som "DeLong Kilr Eel". Ett jäkligt bra bete, men det kommer nog aldrig att bli någon större försäljning om det inte läggs ner lite marknadsföringspengar på det. Jag trodde att när AB kom, så skulle det komma beten som man aldrig sett i butikerna, men det blev mest bara samma saker som alla andra, men med USA priser. Var ligger attityden i det? Lundgrens tar ju i alla fall hem saker som man aldrig sett och PA snackar omkull en och säljer på det. Mer sånt och jag tror att hoten från grossisterna skulle försvinna, men det kostar ju i marknadsföring och det är kanske inte lika roligt. Vad vet jag?
          There can only be jerkbait!

Kommentera

damndawg

Tycker du att PP som man kan kopa for 75 spann i buitk i USA ska kosta 250 i Sverige? Sedan nar det galler vara beten vart kan du kopa cobbs, m and e, smuttley, killer eel, slammer jerks, mm?

Kommentera

Självklart vill varken jag eller någon annan betala överpriser och jag tror inte det är det som gör grossarna mest upprörda, utan det är att någon rider på "deras" produkt. Landet är litet, och jag förstår att det känns om någon parallellimporterar produkten. Ta ett gammalt exempel med t ex Bomber som Leif "gäddprofessorn" tog hem, marknadsförde som tusan (alla minns annonserna med polisman Alf Lundin med havsöringen), och sedan började en sportfiskeaffär ta hem den via Mexico och sälja den. Att Fladen senare gjorde en ren kopia, som marknadsfördes i den butiken, med samma färgkoder som Lef hittat på, satte spiken i kistan. Idag är det ett sådant kopierande så man blir mörkrädd. Om 2-3 år är alla amerikanska och holländska jerkbaits kopierade och samma gäller spön, betesväskor, havsöringsdrag mm.
              There can only be jerkbait!

Kommentera

Är det inte så att alla som bedriver ngn typ av verksamhet, inte är så sugna på konkurance? Och tar till dom medel dom kan för att stoppa den?

Tycker dock AB går sin egen väg med handgjorda beten etc, dom finns ingen annan stans. Och hade inte "hoten om stämning haglat i brevlådan" hade AB med största sannolikhet sett annorlunda ut idag.

Bomber måste vara världens mest kopierade bete! Känns som om ALLA har en variant på den. Går man på djupet ser man dock att det är vanligare med kopior än vad man tror. Lägger man en BJ övanpå en Topper stämmer formen så bra att sannolikheten för att det är en tillfällighet är mindre än 1 på miljonen. Men det har sannolikt inte sålts färre Topper för att BJ finns?
                Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.

Kommentera

DavidL: Nej inte har det sålts färre Topper men dessa beten är inte särskillt lika om man bortser från formen. Olika användningsområden. Men som du säger är BJ säkert en kopia på Topper men en rätt "misslyckad" sådan.
                  Sen tror inte jag dom flesta som köper Topper brukar köpa BJ, det finns på något sätt två sorters jerkbaitfiskare. Busterfiskarna och (Något bra namn)?
                  Det jag menar är att dessa beten är tillräkligt olika för att inte riktigt klassas som "likadana" men ser man på bomber som du skrev tidigare så är jag helt övertygad om att det sålts färre sånna tack vare alla kopior.

Angående busterfiskarna så menar jag inte att det är fel att fiska med buster så dra inte upp den skiten nu...
                  Jag tycker inte du är tillräckligt seriös, man ska vara seriös.

Kommentera

Ursprungligen postat av Kiwi
                    DavidL: Nej inte har det sålts färre Topper men dessa beten är inte särskillt lika om man bortser från formen. Olika användningsområden. Men som du säger är BJ säkert en kopia på Topper men en rätt "misslyckad" sådan.
                    Sen tror inte jag dom flesta som köper Topper brukar köpa BJ, det finns på något sätt två sorters jerkbaitfiskare. Busterfiskarna och (Något bra namn)?
                    Det jag menar är att dessa beten är tillräkligt olika för att inte riktigt klassas som "likadana" men ser man på bomber som du skrev tidigare så är jag helt övertygad om att det sålts färre sånna tack vare alla kopior.

Angående busterfiskarna så menar jag inte att det är fel att fiska med buster så dra inte upp den skiten nu...
                    Busterfiskarna och de riktiga jerkbaitfiskarna

Kommentera

he he he....
                      Jag tycker inte du är tillräckligt seriös, man ska vara seriös.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
                      11 svar
                      13 519 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg jimmy85
                      av jimmy85