Ursprungligen postat av GibsonSG
Problemet är inte jysst konkurrens..probleme är en konkurrens från någon som faktiskt inte konkurrerar på lika villkor. inte har samma kostnader o.s.v.
Dessutom är de flesta av den typen "källarmicklare" inte intresserade av ett långsiktigt arbete utan bara gör det för att det är kul just nu..
MEN..Det finns många små sårbara företag ute i landet som tar mycket stryk av dessa micklare..På jaktsidan t.ex har det fått slå igenmassor med små butiker..Sedan har micklarna försvunnit de med..Kvar står konsumetnen utan någon alls att handla ifrån eller få när service ifrån..var detta jysst?? Knappast..
Men en handlare som startar ett företag..Håller lager och ger bra service, men ändå säljer billigt är inget problem över huvud taget..För då är konkurrensen "JYSST..
Dessutom anser jag som privatperson att man som konsument hellre ska åbäka sig med att beställa själv från t.ex ett utländskt företag med bra priser än att springa till Billiga Bosse i cykelkällaren i kvarteret bredvid som ändå skiter fullständigt i både dig som konsument eller i marknaden i övrigt bara han för stunden får tjäna en hacka.
Jag köper själv på postorder emellanåt saker jag vill ha men inte kan lagerhålla själv..Och då jagar jag bästa pris såklart..Men gränsen går vid att jag alltid handlar från riktiga företag..Och inte källarpirater.
AB är t.ex INTE en källarpirat eller konkurrerar på fel villkor..Jag känner nämligen Jenk personligen och vet att han och hans polare gärna vill att företaget på sikt ska bli lönsamt och så pass stort att dom kan leva på det..
men hotade med stamning av halva fiskemonopolet. De ar bogar allihopa och kan dra at helvete. Skoja bara
Kommentera