Har någon här fiskat med ett sånt spö? 6 fotaren alltså upp till 30-40 gram.... vad tycker ni?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
BFT Walker light-spö
Collapse
X
-
Nix men vet att Gäddaij köpte ett igår, tror att han skickar en rapport redan ikväll. Ska komma ihåg att lägga ut det."Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
"Keep it simple"
//Jan O
www.fisheco.se
www.brofiske.net
www.magazinefisheco.se
-
Ja, hoppas att han kommer med en rapport; det vore kul att kunna jämföra Walker med andra liknade spön som LTJ och Cobra.Ursprungligen postat av Jan ONix men vet att Gäddaij köpte ett igår, tror att han skickar en rapport redan ikväll. Ska komma ihåg att lägga ut det.
Kommentera
-
Jag var som hastigast och provade swinga spook med walkerspöt. Funka prima. Kommer putta undan Cobran från sin reservspöplats, men Sjönallen LTJ P-U kommer nog bli svår att få bort som favorit. Men den måste testas mer innan + -. (BTF walker 6´ -30g)
Senast ändrad av Gäddaij; 2006-04-03, 19:05.May the spook be with you!
Kommentera
-
Vad finns det för uppenbara skillnader mellan LTJ och BTF Walker -30 gr förutom utseendet?. Har de liknande toppaktion?.... klarar de att kasta lika tunga beten eller är walkern lite mjukare i aktionen?Ursprungligen postat av GäddaijJag var som hastigast och provade swinga spook med walkerspöt. Funka prima. Kommer putta undan Cobran från sin reservspöplats, men Sjönallen LTJ P-U kommer nog bli svår att få bort som favorit. Men den måste testas mer innan + -. (BTF walker 6´ -30g)
Kommentera
-
Ursprungligen postat av natitoVad finns det för uppenbara skillnader mellan LTJ och BTF Walker -30 gr förutom utseendet?. Har de liknande toppaktion?.... klarar de att kasta lika tunga beten eller är walkern lite mjukare i aktionen?
Det undrar jag med? fast mer på spöet upp till 40 gram.
Kommentera
-
Egna snabbba reflektioner om LTJ och Walker.
Walker har en snabbare grafit i klingan och inte samma utpräglade toppaktion. Vilket medför att du får göra en mer svepande rörelse för att kasta iväg de lite lättare betena som måste få utrymme/tyngd att jobba sig ner i klingan för att kastas iväg.
LTJ, har en inte lika snabb grafit i klingan och en mer utpräglad toppaktion vilket gör att lättare beten kastas lättare då toppaktionen agerar "fjädrande" vid kortare och snärtigare kaströrelser.
Det är två olika typer av spön enligt mig och bara "du" kan avgöra vilken du gillar.
LTJ typen passar mig bäst, men Walker spöt var en positiv överraskning och hoppas den säljer bra och sprider sig i landet!Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se
Kommentera
-
walker spöna tycker jag var skönare än Cobra och Jerk-A-lite.Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
2025-03-23, 20:34 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Maldini, 2010-08-30, 09:41
|
7 svar
1 528 visningar