Fråga om fisk, gös - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fråga om fisk, gös

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fråga om fisk, gös

Hejhåå!

Det är så att jag var ute och fiskade igår kväll, stilla kvavt tryckande väder med trötta fiskar och mängder av slöa hugg. Till saken. Vid 21-tiden var jag vid kanten av en vik med gles vass, lätt sluttande djup ca 1-2 meter, men inne vid vassen nästan vid land där det garanterat är under en halv meter så slog det en rovfisk vid ytan, smått nytänd av livstecknet tänkte jag ändå att det var en mindre gädda.
    Fortsatte kasta med Rapalas Weedless Shad intill vasstråna, och plötsligt exploderar det vid ytan där en fisk med stort gap, och vad jag tror taggig ryggfena, störtar mot draget i ytvattnet, men missar.

Jag hade svårt att se det som att det var en gädda och kom då att fundera på om det var en gös eller grov abborre.
    Tilläggas bör är att jag har ALDRIG sett tillstymmelse av gös i denna sjö, som jag f.öv grundat hela min fiskekarriär i. Även om jag vet att det finns goda möjligheter att fånga gös i de djupare delarna av sjön, men de vatten jag fiskat vid är det på sin höjd 3-4.5 meter.

Vet ni om det är normalt att gös kan gå in på 0.5 meterdjupt vatten vid denna tid?
    Kan gösar vara lättare att lura när andra rovfiskar är slöa då vädret orsakar av syrebrist? med tanke på att gös klarar låga syreförhållanden på botten.

Tackar för svar

Polaren hade samma senario sist vi vart ute. Vi fiska gädda på mellan 0,5 o 2m djup. Plötsligt satt en gös på spinnaren på meterdjupt vatten.
    Dom går ju upp o jagar på kväll/natt.

Kommentera

Så pass!
      Ska rikta fisket lite mer då. Hoppas på första gösen ☺

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
      64 svar