Dödens vatten!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Dödens vatten!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag har metat några gånger i Delsjöarna och resultaten har varit magra. En braxen har jag fått upp vid feedermete. Det kryllar av mört.
    http://enamatorfiskare.blogspot.se
    Instagram enamatorfiskare

Kommentera

Ursprungligen postat av Numse Visa inlägg
      Landvettersjön är en av de mest fisktäta sjöarna i göteborgsområdet. Tror det är skit bakom spakarna
      Fisk finns där, kryllar av liv i vattnet. Men gädda på trolling är ingen hit. Har krattat av den sjön på precis alla upptänkliga vis och tider man kan komma på utan att finna nyckeln.

Men har heller aldrig mött någon annan som fått bra med gädda där. Alla möts ju inne vid rampen..
      __________________________________________________ _____________________________

Covfefe

Kommentera

Är det bara region Göteborg som har "dödens vatten"?
        <*)))>< <*)))>< <*)))><
        Sitt inte där och slöa, ut och fiska!!!

Kommentera

Ursprungligen postat av Turner Letuce Visa inlägg
          Ja jävlar ja sökte på Delsjöfisket 2013 o alla årtal frammåt.
          Samtliga hade kommentarer om att fiskarna var på semester o så vidare.
          Skall man ha kul vid en fiskeevent i den sjön får man nog droppa engångsgrillen o några bärs o gå loss på tyngre grejer som lsd,rökheroin och magic mushrooms.

Hur var fisket på 80,90 o 00 tal? Trålas det nattetid med snörpvadar,bottentrålning m.m?
          Det var något bättre men landfisket har alltid varit svårt utav någon konstig anledning. Är det uselt nu så var det dåligt tidigare. Enda gången jag haft ok abborrefångst från land var 2007 när jag vann Delsjöfisket, fick bl.a en borre på 9hg 0ch flera på 2-3hg Däremot har ju Delsjöarna varit bland de bättre pimpelsjöarna på vintern när isen ligger och även senaste vintern var den helt ok. Det som är lite oroande är att jag läst flera blogginlägg som pekar på att även båtfisket är dåligt nu, för några år sedan kunde det nästan vara lika bra från båt som från is.

Kommentera

Ursprungligen postat av Turner Letuce Visa inlägg
            Ja jävlar ja sökte på Delsjöfisket 2013 o alla årtal frammåt.
            Samtliga hade kommentarer om att fiskarna var på semester o så vidare.
            Skall man ha kul vid en fiskeevent i den sjön får man nog droppa engångsgrillen o några bärs o gå loss på tyngre grejer som lsd,rökheroin och magic mushrooms.

Hur var fisket på 80,90 o 00 tal? Trålas det nattetid med snörpvadar,bottentrålning m.m?
            Jag är född 1973 och har fiskat så långt bak jag kan minnas, farsan tog med mig på massa fiske jämt och delsjöarna har alltid varit värdelösa tycker jag, vetifan varför men kanske käkar kräftorna som det finns jävligt mycke av upp rommen för abborre å gädda lr nåt. Skulle aldrig slösa dyrbar fisketid i den sjön/ sketfiske

Kommentera

Tror aldrig jag lyckats få napp i något P&T misstänker dom dresserar fisken innan dom släpper i den..

Kommentera

1.Spela in ljudets av en pelletsmatningsmaskin vid en fiskodling.
                2.Åk till valfri PT sjö
                3.Lägg i en undervattenshögtalare
                4:Spela upp ljudet i slinga
                5.Börja fiska

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
                  Tror aldrig jag lyckats få napp i något P&T misstänker dom dresserar fisken innan dom släpper i den..
                  1. Ta med dig en hink med sandningsgrus .

2. Släng ut ditt powerbaitmete bara några meter från stranden

3. Lobba ut en grabbnäve grus runt metet

4. Snart hugger det
                  Spiggpimplare

Kommentera

Ursprungligen postat av Skitfiskaren Visa inlägg
                    Är det bara region Göteborg som har "dödens vatten"?
                    Säkert inte, men om man funderar lite så kanske det inte är så konstigt. Om man jämför med Stockholm är ju mängden fiskbart vatten i Göteborg försumbar. Javisst vi har ju havet, men där finns ingen fisk längre (om man inte tycker det är kul att fiska simpor och annan "skräpfisk").

Jämför man med Malmö, så finns det kanske inte så många sjöar där men man har ju Sveriges kanske bästa havsfiske i Sundet rätt utanför dörren.

Resultatet blir att de sjöar som ligger hyggligt åtkomliga i Göteborgsområdet har ett enormt fisketryck och fisket blir många gånger därefter...Fisk finns det kanske, men dom bara flabbar åt dina löjliga plast- och plåtbitar och allt annat du har i betesboxen.
                    Senast ändrad av Lejestrand; 2016-09-01, 06:31.

Kommentera

Nja. helt tomt är ju inte havet. Vi har ju ganska bra havsöringsfiske och detta året har det ju varit ett fantastiskt makrillfiske och bägge dessa arter går ju knappast in under begreppet "skräpfisk". Det är ju tur att abborrarna fortfarande gillar en förförisk pirk och det kanske beror på att vintrarna blir mildare med flera år utan hållbar is vilket gör att pirken är en nyhet för flera abborrgenerationer när den förföriskt ringlar ner från hålet i isen. I Delsjöarna är nog risken större att draget råkar slå ihjäl en ytgående abborre än att man får den till att hugga på draget.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av A.Ringh, 2009-07-19, 12:16
                      22 svar
                      3 442 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Nextline  
                      Startad av geson, 2010-08-05, 15:29