Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Scandica 550
Collapse
X
-
Ser bra ut, billigt. Det som oroar mig är att om man söker på det namnet dyker typ inget alls upp, då ringer en liten varningsklocka.
Om man ens får någon båt är det med all säkerhets en öststats import som blivit om döpt/ om brandad.
Det klart att det görs en del bra/helt ok båtar i balt länderna, men det är trist att köpa grisen i säcken.
Som sagt ser riktigt bra ut, men innan du slår till, försök hitta någon som redan har en så du kan få ett bra utlåtande.
Eller föresten, köp en, så kan du ge mig ett utlåtande sen
/X
Kommentera
-
Unregistered111
Ursprungligen postat av xtcSer bra ut, billigt. Det som oroar mig är att om man söker på det namnet dyker typ inget alls upp, då ringer en liten varningsklocka.
Om man ens får någon båt är det med all säkerhets en öststats import som blivit om döpt/ om brandad.
Det klart att det görs en del bra/helt ok båtar i balt länderna, men det är trist att köpa grisen i säcken.
Som sagt ser riktigt bra ut, men innan du slår till, försök hitta någon som redan har en så du kan få ett bra utlåtande.
Eller föresten, köp en, så kan du ge mig ett utlåtande sen
/X
Här finns det referenser att ringa.
Kommentera
-
Unregistered111
Ursprungligen postat av Unregistered111Här finns det referenser att ringa.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av JohanPiers
Nope, har dock tittat på en vid vid brygga...och planlösningen innuti är nog den mest idiotiska jag sett, ser ut som båten är byggd av någon som inte har någon som helst erfarenhet av varken båtar el fiske.
Kommentera
-
Det finns som tur är många i Sverige, som tycker att den har en väldigt smart planlösning, det är ju som sagt en fråga om smak och tycke och att säga att det är "idiotiskt", är väl att ta i lite väl mycket tror jag, snarare skulle det kunna heta att du personligen föredrar andra lösningarUrsprungligen postat av Pikeless Visa inläggNope, har dock tittat på en vid vid brygga...och planlösningen innuti är nog den mest idiotiska jag sett, ser ut som båten är byggd av någon som inte har någon som helst erfarenhet av varken båtar el fiske.

[FONT="Tahoma"]www.scandica.se[/FONT]
Kommentera
-
Scandica of Sweden:
Kollade på bilderna på hemsidan på 550.an och det var inte den optimala lösningen på inredning enligt mitt tycke iaf, hade inte dem längsgående tofterna framför pulpeten varit så hade det kunnat funka bra men dem omöjliggör ju stående fiske med stöd av relingen.
Skippa dem helt eller iaf mestadels så att det finns fri durkyta ända ut till relingen så kan det börja likna något, och som nämt låna ut några båtar till sportfiskare och låt dem testa dem ordentligt så har Du ju en referensgrupp och testpanel som ställer krav på prylarna, det är mycket tyngre försäljningsargument än vackra ord på en hemsida.
My 2 Cent
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
2025-03-23, 20:34 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
|
14 svar
3 140 visningar