Scandica 550 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Scandica 550

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Sportfiske Akademin i Forshaga

Vi kommer eventuellt att samarbeta med Sportfiske Akademin i Forshaga, jag har utbildat mig där och har bra kontakt med de ansvariga, hoppas det blir av, då får vi ett mycket kvalificerat team som även kan ge goda tips för framtiden.
    Bifogade filer
    [FONT="Tahoma"]www.scandica.se[/FONT]

Kommentera

om inredningen

Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg
      Scandica of Sweden:

Kollade på bilderna på hemsidan på 550.an och det var inte den optimala lösningen på inredning enligt mitt tycke iaf, hade inte dem längsgående tofterna framför pulpeten varit så hade det kunnat funka bra men dem omöjliggör ju stående fiske med stöd av relingen.

Skippa dem helt eller iaf mestadels så att det finns fri durkyta ända ut till relingen så kan det börja likna något, och som nämt låna ut några båtar till sportfiskare och låt dem testa dem ordentligt så har Du ju en referensgrupp och testpanel som ställer krav på prylarna, det är mycket tyngre försäljningsargument än vackra ord på en hemsida.

My 2 Cent
      Ett ord om inredningen:

Själv kör jag för andra säsongen med en AMT 170 R som har liknande, men en aning förkortad(andra sidan) framtoft. Då jag & Co. är jerkfiske- entusiaster, föredrar vi en inrednings-lösning med längsgående tofter. Det är otroligt bekvämt och effektivt att röra sig från sida till sida på denna "kastplattform" och i alla fall i AMT:n finns det ännu tiilräckligt med sidhöjd(inkl. grabbräcket) att ingen större fara för att trilla överbord faktiskt finns(dvs. vid nyktert fiske ). AMT:n har dock ett toft till framför pulpeten vilket möjliggjör även effektiv jerkning för en tredje person.
      Båtar av denna typ är oftast i så grad sjödugliga att inget större gungande förekommer, även då två el. tre personer stod och fiskade uppe på tofterna.
      Scandica 550:an kom faktiskt upp som ett alternativ då jag sökte efter en lämpilig båt, i synnerhet då priset är mycket rimligt och utrustningen tillräcklig.
      Dock kändes det i sista hand för jobbigt att organisera möjlig provtur här från andra sidan "viken", så det blev ett inhemskt alternativ istället..

Okej, det sägs ju att smaken är som baken...
      - men detta är nu en annan synpunkt på saken.

Bild invid:
      Bifogade filer

Kommentera

Man lär få en jäkla massa fisk med den där båten, dom har ju sålt en till familjen Bernadotte. Vad de nu ska betyda?

Kommentera

Ursprungligen postat av Scandica of Sweden Visa inlägg
          Vi kommer eventuellt att samarbeta med Sportfiske Akademin i Forshaga, jag har utbildat mig där och har bra kontakt med de ansvariga, hoppas det blir av, då får vi ett mycket kvalificerat team som även kan ge goda tips för framtiden.
          Vill du ha en referensgrupp, anlita några garvade trollingfiskare som har haft en del olika båtar, dom har ett ganska bra hum om hur en båt skall uppföra sig på vatten och i sjö.
          sigpic

Kommentera

Scandica of Sweden... du kan ju annars sponsra mig med en 570, du kommer få bra och säljande feedback publicerat online, garanterat!

/MT

Kommentera

MT: Låter som en bra idé! Känner Christer så det kanske går att ordna...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Maldini, 2010-08-30, 09:41
              7 svar
              1 534 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Sir Fish-a-lot  
              Startad av highfour, 2010-11-10, 13:34