Riktat till snömannen förstås
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Perch Pro 2017
Collapse
X
-
Att man själv väljer om man är en förebild eller ej stämmer väl knappast?
Är man välkänd, berömd i någon krets, t ex som musiker eller bland sportfiskare eller fotbollsintresserade så hamnar man ofta i en roll som idol bland andra och yngre och blir därmed ett föredöme, ett gott eller mindre gott sådant.
Spelar ingen roll (sic!) om man vill vara det eller ej, det följer med rollen... även en förälder är ett föredöme i sina ord och handlingar... vad du gör och säger har betydelse för dina barn och deras tankar, ord, och handlingar, det trodde jag precis alla vuxna/föräldrar visste för länge sedan!
Klart att föräldrar har ett huvudansvar för uppfostran av sina barn, men det finns väl ingen här som sagt något annat? Dessutom finns det tecken här på FS att alla föräldrar inte helt lyckats i den rollen... Man bör kunna hålla i vart fall två tankar i huvudet och inse att föräldraansvar och andra personer som föredömen faktiskt är två helt skilda saker som kan samverka i positiv eller negativ riktning eller både ock...
Att klistra på meningsmotståndare saker de inte sagt är osnyggt, vem här har ropat efter institutionellt ansvar? Vem är det som vill tvinga eller bestämma?
TS ville lyfta ett ämne av relevans, varför vill man då nästan medvetet (?) vantolka det som framförs och då använda ord som inte ens TS själv har använt?
Man kan faktiskt försöka väcka en fråga, driva opinion utan religiösa, politiska eller andra överövertoner, TS försökte inledningsvis men blev "bryskt nedslagen" av de som värnar "friheten" - lite paradoxalt om man funderar ett varv till...
Tyvärr är det här en tendens som accelererat än mer i samhällen på senare år... tonläget, ordvalen, epiteten blir allt grövre och jag kommer osökt att tänka på läget och de alternativa sanningar som börjat grassera i landet i väster...
För övrigt har jag flythjälp på mig ombord, är det barn ombord min båt så är det ingen snack och saken, det är lättare om jag lever som jag lär... Därför hade det varit bra menar jag, om produktionsbolaget hade haft ett flytvästkrav... är ju frivilligt att vara med i en tävling och de regler som därav följer.
Kommentera
-
Kan säga att det stigit xxx över huvet detta.
Helt ärligt tror jag aldrig att jag pratat med en mer korkad människa
Ville inte lyssna på något.
Nä, det blir inget mer tittande för min del på något från denna produktion...
Senast ändrad av Quivertip; 2017-02-05, 16:54.Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
Flugfiske är en Livs-stil
2016 har jag blivit Multifrälst
Kommentera
-
Så lyssnar man inte på dig är man korkad? Är inte det en fruktansvärt grandios världsuppfattning? han är en framgångsrik producent och företagare, varför i hela friden ska han lyssna en sekund på vad du säger om han inte ser nått värde i vad du tycker och känner?Ursprungligen postat av Classe69 Visa inläggKan säga att det stigit xxx över huvet detta.
Helt ärligt tror jag aldrig att jag pratat med en mer korkad människa
Ville inte lyssna på något.
Nä, det blir inget mer tittande för min del på något från denna produktion...
Senast ändrad av Quivertip; 2017-02-05, 16:53.
Kommentera
-
Var inte bara jag som tog upp detta med flytväst. Därav mitt inlägg. Folk frågade under föreläsningar.
Har inget med att lyssna på mig att göra...Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
Kommentera
-
Tydligen? Läs lite mellan raderna. Han accepterade inte att vad du (och andra) tycker är något han ska lyssna på och då skriver du på internet att han är korkad.Ursprungligen postat av Classe69 Visa inläggVar inte bara jag som tog upp detta med flytväst. Därav mitt inlägg. Folk frågade under föreläsningar.
Har inget med att lyssna på mig att göra...
Trodde ni på allvar att dom skulle falla på knä, be om ursäkt och lova förbättring för att gäng grinpellar började gnälla på hur vuxna människor beter sig på film?Senast ändrad av Anvihl; 2017-02-05, 17:55.
Kommentera
-
Det är tyvärr så det fungerar nu för tiden. Man gråter ut på sociala medier, ringer Aftonbladet mm tills man får en ursäkt. Spelar ingen roll vad det är, bara man får motparten att gå med på ens egna åsikter och "erkänna fel" även om de inte delar samma åsikt. Medans man själv kan kalla folk vad som helst.Ursprungligen postat av Anvihl Visa inläggTrodde ni på allvar att dom skulle falla på knä, be om ursäkt och lova förbättring för att gäng grinpellar började gnälla på hur vuxna människor beter sig på film?
Men titta?? barn med flytväst, Johan måste va otroligt korkad.
Jag är inget hardcore fan av Kanalgratis f.ö.Senast ändrad av Leon; 2017-02-05, 18:07.
Kommentera
-
Det är just därför jag trycker på att dessa barns Idoler och förebilder skall vara noga med säkerheten...Ursprungligen postat av Leon Visa inläggDet är tyvärr så det fungerar nu för tiden. Man gråter ut på sociala medier, ringer Aftonbladet mm tills man får en ursäkt. Spelar ingen roll vad det är, bara man får motparten att gå med på ens egna åsikter och "erkänna fel" även om de inte delar samma åsikt. Medans man själv kan kalla folk vad som helst.
Men titta?? barn med flytväst, Johan måste va otroligt korkad.
Jag är inget hardcore fan av Kanalgratis f.ö.
Men allt dom vill är bara tjäna pengar idag...
Undrar om ni kommer att sitta och skriva likadant den dagen som olyckan är framme...
Nu hoppas jag ju att vi slipper det....Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
2025-03-23, 20:34 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Maldini, 2010-08-30, 09:41
|
7 svar
1 534 visningar