Perch Pro 2017 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Perch Pro 2017

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Som jag skrev innan, flytväst i båt är något alla borde sträva efter att använda. Men att försöka tvinga någon att göra allt "rätt" för att de är förebilder för andra är fel.

Ingen gillar när en kristen person försöker trycka på en deras åsikter om vad som är rätt eller fel, samma sak gäller här. Ingen lag säger att man ska ha flytväst när man vistas i båt, vare sig det finns kameror eller inte i närheten. Att predika vad man ANSER att folk ska göra och inte göra är inte häftigt. Att påpeka allvaret med att inte använda flytväst är en annan sak, men det var inte vad som skedde i den här tråden. Här förfasade man sig för hur dessa fiskare inte hade flytväst och ansåg på fullaste allvar att de banne mig skulle föregå med gott exempel för att folk såg upp till dem och att de då hade ett ansvar.

Samma sak gäller musik- eller filmkändisar. De har inget ansvar att bete sig bättre än andra för att de kanske är förebilder för någon. Vill de ta ett glas rött eller en cigg så är det upp till dem. Det är ju inte Nordkorea vi bor i och så länge man inte bryter mot någon lag ska man få göra vad man vill utan att någon besserwisser ska lägga sig i och kräva att man ska göra vad denne anser är rätt.

Dock kan jag tycka att produktionsbolaget kunde vara smarta nog att kräva flytväst på alla deltagare och om det inte är en sån där tjock orange som man kan se tydligt så kanske det vore på plats att informera om vilken sorts flytetyg som deltagarna använder, kanske med en länk dit man kan inhandla en.

Kommentera

Ursprungligen postat av F Sjöborg Visa inlägg
      Jag har läst allt. Förstår vart ni kommer ifrån.
      Tröttnade däremot på skitsnacket när vem det nu var tyckte att det var en självisk handling att inte ha flytväst för att dom är förebilder.

En vuxen människa SKA kunna bestämma själv om hen vill vara en förebild, använda flytväst, använda svordomar etc utan att folk ska vilja sätta måsten på hen.
      MEN den här vuxna personen får även ta ansvar för det hen gör. (Kommer förmodligen trampa folk på tårna nu) Om ex en vuxen person inte använder flytväst och är medveten om vikten av flytväst. Ja då får den person skylla sig själv. Likadant om du kör utan bilbälte och dör pg a det eller springer ut mot röd gubbe.

Men om ni nu känner att det här är såpass viktigt. Rikta era åsikter åt produktionen. Och ge fan i att ta er friheten att säga åt en person vad den kan eller inte kan göra bara för att det behagar er.
      Ja, du är en riktig Man... Skiter i allt och är skitcool...
      Men helt ärligt hoppas jag att du inte har några barn...

Öppnade ämnet med förhoppning att det skulle bli en bra "debatt"
      Väntade mig inte pajkastning på lekisnivå...

Jaja, du får ta över ämnet här eller stänga det.
      Jag står för mitt som är sagt varje fall

Classe
      Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
      Flugfiske är en Livs-stil
      2016 har jag blivit Multifrälst

Kommentera

Ursprungligen postat av tintin_jkpg Visa inlägg
        Som jag skrev innan, flytväst i båt är något alla borde sträva efter att använda. Men att försöka tvinga någon att göra allt "rätt" för att de är förebilder för andra är fel.

Ingen gillar när en kristen person försöker trycka på en deras åsikter om vad som är rätt eller fel, samma sak gäller här. Ingen lag säger att man ska ha flytväst när man vistas i båt, vare sig det finns kameror eller inte i närheten. Att predika vad man ANSER att folk ska göra och inte göra är inte häftigt. Att påpeka allvaret med att inte använda flytväst är en annan sak, men det var inte vad som skedde i den här tråden. Här förfasade man sig för hur dessa fiskare inte hade flytväst och ansåg på fullaste allvar att de banne mig skulle föregå med gott exempel för att folk såg upp till dem och att de då hade ett ansvar.

Samma sak gäller musik- eller filmkändisar. De har inget ansvar att bete sig bättre än andra för att de kanske är förebilder för någon. Vill de ta ett glas rött eller en cigg så är det upp till dem. Det är ju inte Nordkorea vi bor i och så länge man inte bryter mot någon lag ska man få göra vad man vill utan att någon besserwisser ska lägga sig i och kräva att man ska göra vad denne anser är rätt.

Dock kan jag tycka att produktionsbolaget kunde vara smarta nog att kräva flytväst på alla deltagare och om det inte är en sån där tjock orange som man kan se tydligt så kanske det vore på plats att informera om vilken sorts flytetyg som deltagarna använder, kanske med en länk dit man kan inhandla en.
        Äntligen någon som ser förbi och vidare

Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg
        Ja, du är en riktig Man... Skiter i allt och är skitcool...
        Men helt ärligt hoppas jag att du inte har några barn...

Öppnade ämnet med förhoppning att det skulle bli en bra "debatt"
        Väntade mig inte pajkastning på lekisnivå...

Jaja, du får ta över ämnet här eller stänga det.
        Jag står för mitt som är sagt varje fall

Classe
        Är det inte just det, en debatt? Eller var det medhåll du ville ha?
        Vart har pajkastningen hållt hus? Den som tar det till lekisnivå är du.

Jag lär gärna mina egna barn om att dom som vuxna människor ska få ta sina egna beslut vad dom gör med sina egna kroppar, liksom att dom inte har någon rätt att sätta deras egna tycken och viljor mot på andras.
        Du får gärna utveckla vad som ger dig rätten att besluta vad en annan människa får å inte får.

Kommentera

Ursprungligen postat av F Sjöborg Visa inlägg
          Äntligen någon som ser förbi och vidare

Är det inte just det, en debatt? Eller var det medhåll du ville ha?
          Vart har pajkastningen hållt hus? Den som tar det till lekisnivå är du.

Jag lär gärna mina egna barn om att dom som vuxna människor ska få ta sina egna beslut vad dom gör med sina egna kroppar, liksom att dom inte har någon rätt att sätta deras egna tycken och viljor mot på andras.
          Du får gärna utveckla vad som ger dig rätten att besluta vad en annan människa får å inte får.
          Har aldrig sagt att jag har rätt att bestämma vad dom skall göra...
          Än en gång. Läs innan du öppnar käften...
          Jag tycker att dom skall föregå med gott exempel !!
          Stor skillnad.....

Kommentera

Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg
            Har aldrig sagt att jag har rätt att bestämma vad dom skall göra...
            Än en gång. Läs innan du öppnar käften...
            Jag tycker att dom skall föregå med gott exempel !!
            Stor skillnad.....
            Nej, det hade ju varit aningen underligt om du påstod det.
            Nej, det har du inte men du verkar ju tro det iaf. Mentaliteten bakom att du tycker någon ska göra något eller att du bestämmer att någon ska göra något är densamma.

Kommentera

Vad hände med å uppfostra sina egna ungar? De är väl föräldrarnas ansvar om deras ungar sitter å glor på videos å annat sjukt på internet?

Tål man inte att folk står utan flytväst i en båt på ett youtube klipp... Då vete fasiken vad som händer när ni får reda på var era ungar verkligen får se på internet..

Lägg ner era instagram konton sen ut å lär era egna ungar istället. Så jävla lata....
              Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

Kommentera

Ursprungligen postat av Snöhäst Visa inlägg
                Vad hände med å uppfostra sina egna ungar? De är väl föräldrarnas ansvar om deras ungar sitter å glor på videos å annat sjukt på internet?

Tål man inte att folk står utan flytväst i en båt på ett youtube klipp... Då vete fasiken vad som händer när ni får reda på var era ungar verkligen får se på internet..

Lägg ner era instagram konton sen ut å lär era egna ungar istället. Så jävla lata....
                Och under nationalsången på hockeymatcher, när alla står uppradade utan hjälm, på bästa sändningstid. Vad sänder det för signaler egentligen. Det borde dom förbjuda!

Kommentera

I mina ögon missar du hela poängen och tar saker ur sitt sammanhang. Så som jag läser Classe ser han en förbättringspotential och lyfter frågan i ett större sammanhang. Det är andra i tråden som läser tvång och drar konstiga paralleller.

Jag tycker inte det minsta illa om någon av personerna i programmet och inte de som står bakom det heller. Det enda jag ser är en säkerhetsfråga och förbättringspotential. Det har aldrig varit snack om att varken förbjuda barn från att se på programmet eller straffa eller för den delen klandra personerna.

Det blir så fort hetsigt här inne på fiskesnack nu för tiden att det känns lite som att det enda som kan diskuteras på vettig nivå är utrustning.

Jag tänker såhär:

Om någon ser mig på sjön utan flytväst och säger "glöm inte flytvästen" så tänker jag inte svara "skit du i det, jag gör som jag vill!" och sedan hoppa in i en debatt och dra paralleller till helt irrelevanta saker. Jag kommer nog antagligen svara "nej, tack för påminnelsen" och se det som något positivt.

Jag kunde själv mycket väl stått utan flytväst på en video, men efter de Classe sagt hade jag tänkt att det ligger något i det han påpekar och antagligen varit mer medveten nästa gång.

Att jaga upp sig något så fruktansvärt för något som bara är för folks bästa förstår jag inte. Att man har en åsikt om saker som kan förbättras betyder inte att man varken vill fördömma folk eller tvinga dem med regler. Inte i min värld i alla fall.

Kommentera

Vadå missat poängen? Jag ser förbättringspotential i allt här i världen å inte fan sitter jag å gnäller om de på internet.

Classe får väl ringa å säga till kanalgratis å ta på flytvästarna elr sluta sända barnprogrammet, hjälper inte ett skvätt å sitta å göra trådar om de på något forum...
                    Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

Kommentera

Vadå missat poängen? Jag ser förbättringspotential i allt här i världen å inte fan sitter jag å gnäller om de på internet.

Classe får väl ringa å säga till kanalgratis å ta på flytvästarna elr sluta sända barnprogrammet, hjälper inte ett skvätt å sitta å göra trådar om de på något forum...
                      Tänker ta upp det nästa helg med Johan om jag får en chans på fiskekryssningen

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Maldini, 2010-08-30, 09:41
                      7 svar
                      1 528 visningar