Ska så småningom skaffa några spön att ta med mig på fiskeresa utomlands. Funderar på om jag ska skaffa flerdelade varianter som går ner i resväskan eller tillverka en spötub och kunna välja mer fritt. Finns ju en hel del helt ok resespön men hade varit roligare att välja fritt. Nackdelen med att resa med spötub är att jag inte är säker på att den dyker upp samtidigt på destinationen som mig. Kommer byta flyg vid två tillfällen så det ökar väl risken att spöna inte kommer fram som de ska. Plus att jag måste släpa runt på spötuben när jag är framme. I det avseendet känns det lite tryggare att resa med bara resväskan. Samtidigt tror jag spöna går sönder lättare om de ligger i resväskan än i en spötub tillverkad av tex pvc rör.
Har ni flugit med era fiskespön får ni gärna dela med er av era erfarenheter. Kom de fram som de skulle? Var de hela? Flambeau Bazooka vs egentillverkad av tex pvc rör?
Har ni flugit med era fiskespön får ni gärna dela med er av era erfarenheter. Kom de fram som de skulle? Var de hela? Flambeau Bazooka vs egentillverkad av tex pvc rör?
Kommentera