Nattfiske och säkerhet! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nattfiske och säkerhet!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Flytta från stan?

Flytta från stan enkel lösning på problemet??

Det ifågasätter jag. Min i särklass läskigaste upplevelse vid natt fiske var vid en liten skogtjärn i Jämtlands inland. Var där och fiskade efter öring och röding på natten(Augusti) inte nattsvart men ordentlig skymmning. Då är det någon tok som bränner av ett skott i närheten kl var runt 02.30. Jag kan lova att dom inte visste att jag var där och jag hade ingen aning om att någon annan var i närheten fanns inga andra bilar på vägen, återvändsgränd så att säga.
    Och åtminstone 15km till närmsta stuga.
    Kort sagt vem f...n jagar på natten i augusti?? hmm.. Inte kul att vara i närheten iaf.
    /Qsen

Kommentera

Ursprungligen postat av qcn
      Flytta från stan enkel lösning på problemet??

Det ifågasätter jag. Min i särklass läskigaste upplevelse vid natt fiske var vid en liten skogtjärn i Jämtlands inland. Var där och fiskade efter öring och röding på natten(Augusti) inte nattsvart men ordentlig skymmning. Då är det någon tok som bränner av ett skott i närheten kl var runt 02.30. Jag kan lova att dom inte visste att jag var där och jag hade ingen aning om att någon annan var i närheten fanns inga andra bilar på vägen, återvändsgränd så att säga.
      Och åtminstone 15km till närmsta stuga.
      Kort sagt vem f...n jagar på natten i augusti?? hmm.. Inte kul att vara i närheten iaf.
      /Qsen
      Tjuvjakt, vanligt som fan däruppe. Annars så är ju nöjesskjutning av räv, bäver och liknande populärt. Bara åka i bilen med rutorna nere och haglet i ena handen.

Kommentera

Jag tycker inte att man behöver vara rädd när man är ute och fiskar... Att det skulle vara farligt, vilken bullshit! Sen springer ni ute på krogen på fyllan och villan utan att tänka er för! Betydligt större risk att det händer någonting på en krogrunda än när ni är ute på natten och fiskar!
        Det handlar väl om att du sitter där ensam i mörkret så känns det lite olustigt kanske! Men skulle man kolla lite statistik så tror jag att fiska inte kommer i närheten av allt annat riskfullt betende folk gör varje helg!

Kommentera

slömetaren

fixa en starpistol och skjut ett par lösa då blir nog de flesta rädda...

sigpic

Kommentera

Har aldrig blivit utsatt för någon "attack" från andra människor vid vatten.. men när den dagen/natten kommer så åker rambokniven fram kan jag lova! Dock så klart i skrämmande syfte..

Kommentera

Dagens STLHM-s problem kanske Har aldrig ens hört om ngn som blivit "överfallen" eller liknande. Jag har iofs inte heller sett någon de senaste 20passen
              sigpic

Kommentera

Bete sig som folk sa han som drog kniv!?

Nä,, en hund ska det va, ju större desto bättre. En morrning från mina st bernhard som är hur snälla som helst annars räcker för att få den värsta buse på flykt. Sen är dom intelligentare än småhundar och kan sysselsätta sig själva om det blir långtråkigt, som ni kan se på bilden: http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/305942.htm
                !!!!!

Kommentera

Ursprungligen postat av wheete
                  Jo jag har alltid file' kniv med mig och ficklampor osv. Men för det första så tycker jag inte att det är en bra ide' att dra en kniv mot någon som försöker råna mig. Jag förlorar hellre mina fiskegrejer än att bli dödad eller sänd till ett sjukhus för en månad. Jag är ingen liten fjant som ser ut som ett rån-offer och jag tror nog att jag skulle ha en stor chans att kunna försvara mig mot det flesta men, jag vill inte ta chansen, alla har en överman där ute Plus eftersom det här är Sverige och inte USA, så skulle jag bli skickad till finkan för dråp om jag dödade någon i självförsvar.
                  Sund inställning... Saker kan man alltid köpa nytt! Och förlorad stolthet har ingen jag känner dött av

/D

Kommentera

för en back öl per kväll kan du få hyra mig som bodyguard.
                    det har ja inga problem med!
                    p.m:a mig om du är intresserad!!
                    [FONT=Arial]Sol, fintväder och en öl.... ja då kan man ligga naken i båten i flera timmar utan hugg![/FONT]

http://frank3n5731n.dracula.nu

Kommentera

Jag har nästan alltid en spray på mig!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                      14 svar
                      3 123 visningar