Fisketillsynsman - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fisketillsynsman

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Försöker att få tag i nummret till Fiskevårdsföreningen vid Arnästjärn och fråga hur dom tänker kring att tjärnet är öppen för medlemar men inte för dom som inte är medlemar men hittar ingen information om nummer.

Kommentera

Ursprungligen postat av JoelMagz Visa inlägg
      Försöker att få tag i nummret till Fiskevårdsföreningen vid Arnästjärn och fråga hur dom tänker kring att tjärnet är öppen för medlemar men inte för dom som inte är medlemar men hittar ingen information om nummer.
      inhet konstigt med det. deras vatten deras regler.
      är det så mycxket nedskräpning så vill man ej ha folk där.
      vi har ett eget regnbågsvatten i vår klubb.

den heter deje sportfiskeklubb

Kommentera

Precis så är det som daikai 1 skriver, äger eller arrenderar fiskevårdsföreningen vattnet så sätter man reglerna själva. Och har man problem med nedskräpning och att många bryter mot uppsatta regler så har jag full förståelse att man tröttnar och har vattnet för eget fiske. Många som fiskar i kortvatten (speciellt p&t vatten) tänker inte på hur mycket ideellt oavlönat arbete som ligger bakom att hålla ett fiske för allmänheten. I stadgarna för vissa Fiskevårdsområden kan det stå att fisket skall hållas tillgängligt för allmänheten så där kan man inte omvandla det till ett klubbvatten.

Kommentera

I vatten runt om här ska fiskekortet vara synligt, sen är de upp till var å en om den hänger på jackan, byxorna elr på väskan.

Att dem sen har fiskekort i såna p&t förstår jag mig inte på, mer än för å känna pengar på semesterfiskare... För inte kan där fiska sportfiskare i deras inavelpool?
          Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

Kommentera

Ursprungligen postat av Snöhäst Visa inlägg
            I

Att dem sen har fiskekort i såna p&t förstår jag mig inte på, mer än för å känna pengar på semesterfiskare... För inte kan där fiska sportfiskare i deras inavelpool?
            P&T är oerhört populärt, sportfiske eller ej.

Kommentera

Ursprungligen postat av fiskarlennart Visa inlägg
              Precis så är det som daikai 1 skriver, äger eller arrenderar fiskevårdsföreningen vattnet så sätter man reglerna själva. Och har man problem med nedskräpning och att många bryter mot uppsatta regler så har jag full förståelse att man tröttnar och har vattnet för eget fiske. Många som fiskar i kortvatten (speciellt p&t vatten) tänker inte på hur mycket ideellt oavlönat arbete som ligger bakom att hålla ett fiske för allmänheten. I stadgarna för vissa Fiskevårdsområden kan det stå att fisket skall hållas tillgängligt för allmänheten så där kan man inte omvandla det till ett klubbvatten.

Fast nu handlar det ju om att en fisktillsynsman har gjort bort sig vilket leder till att dom har stängt ner tjärn.

Kommentera

Ursprungligen postat av JoelMagz Visa inlägg
                Fast nu handlar det ju om att en fisktillsynsman har gjort bort sig vilket leder till att dom har stängt ner tjärn.
                För att det varit mycket stök och skräp runt vattnet. Tror du att de frivilligt skulle avsäga sig de extrapengar det drar in? gå med i klubben om det är ett jäkla problem att de ändrar sina regler.

Jag skulle inte ha några problem att stänga en klubbs P&T-vatten för allmänheten ifall det skulle bli stökigt kring vattnet och naturen.

Dessutom vet vi inte hela anledningen till att de stängt ner vattnet. Det kan ju vara så att klubben dragit in de tillstånd tillsynsmän haft då det varit ett grovt missbruk, isåfall kanske de bara har 1-2 tillsynsmän kvar och anser att det inte är rimligt.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av A.Ringh, 2009-07-19, 12:16
                22 svar
                3 443 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Nextline  
                Startad av geson, 2010-08-05, 15:29