Visst är kvinnor konstiga... Min fru envisas med att jaga ut mig på sjön titt som tätt! Börjar nästan undra (not). Fast jag tigger om att få stanna hemma och diska.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
kvinnor är konstiga
Collapse
X
-
Här har vi fullständig överensstämmelse med mina upplevelser. Har smugit, bytt till mig, och fixat på det mest märkliga vis en relativt ok utrustning. Något som startade med "några tusen max" - och som var ok vid det tillfället.
Det har sedan växt till drösvis av riggar, två båtar och fiskeresor till Norge. - Allt under stilla protest från min, högt aktade, livspartner.
MEN, för några helger sedan sade hon helt plötsligt, och utan förvarning, att jag nog borde byta till en "bättre båt" !!!!
Helt plötsligt var det ok att slänga ut några hundra tusen pix till utan vidare, bara sådär, (hon vet att jag sneglat på Ockelbo B18 båtarna utan att säga något om det vidare).
Har levt ihop med kvinnor i stort sett hela mitt liv, systrar, egna barn och partners. Men jag lär mig nog aldrig hur det tickar i deras kroppar. - Det är nog bara att inse att där gick jag bet i livet..
Visst är de fantastiska!!!__________________________________________________ _____________________________
Covfefe
Kommentera
-
Vi har delad ekonomi på så vis att vi delar på alla gemensamma utgifter (amortering, el o.s.v.) och nu när frugan är föräldraledig så delar vi på vår totala inkomst, inget konstigt med det i mitt tycke. Sedan får var och en göra vad de vill med pengarna. Hon köper betydligt mer kläder än mig. Jag lägger hellre pengarna på fiske. Det blir inget gnäll.http://enamatorfiskare.blogspot.se
Instagram enamatorfiskare
Kommentera
-
Låter som gemensam och inte delad ekonomi för mig iafUrsprungligen postat av Abramis Brama Visa inläggVi har delad ekonomi på så vis att vi delar på alla gemensamma utgifter (amortering, el o.s.v.) och nu när frugan är föräldraledig så delar vi på vår totala inkomst, inget konstigt med det i mitt tycke. Sedan får var och en göra vad de vill med pengarna. Hon köper betydligt mer kläder än mig. Jag lägger hellre pengarna på fiske. Det blir inget gnäll.
Alumacraft så klart!
Kommentera
-
Kanske inte den tydligaste förklaringen. Försöker förtydliga nedan.Ursprungligen postat av Tybling Visa inläggLåter som gemensam och inte delad ekonomi för mig iaf
Senast ändrad av Abramis Brama; 2017-10-07, 10:20.http://enamatorfiskare.blogspot.se
Kommentera
-
Precis. Gemensamma utgifter betalas vi lika mycket av, sedan delar vi på kvarvarande belopp eftersom hon är föräldraledig och sedan är det upp till var och en att göra vad man vill av sin andel.Ursprungligen postat av holden Visa inläggÖverskottet efter gemensamma utgifter behålls ju av respektive part, det är ju inte detsamma som om hela ekonomin är gemensam.http://enamatorfiskare.blogspot.se
Kommentera
-
För min del har vi Gemensam ekonomi
inget som heter "mitt och ditt" i vårat liv 
Det är ju det som är själva grunden i ett förhållande "gemensamt liv"
Annars kan man ju bo på olika håll och träffas när man är "sugen".... På kaffe
Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
Flugfiske är en Livs-stil
2016 har jag blivit Multifrälst
Kommentera
-
haha. det här blev ju en intressant tråd, men tänk om det fanns en app eller ett översättnings program som tillexempel translate, då hade man kanske kommit lite närmare vad dom menar när munnen säger ok och huvudet skakar nej.
nu ska jag inte klanka alldeles för mycket på min fru, för hon är en förbannat bra fiskare, kaffe älskare och restaurangkock
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
|
11 svar
13 317 visningar