Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vad har ni för temperament när ni fiskar? Har kastat i 2 spön i sjön!
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inläggKan vi inte leja en dykare som plockar upp dina Cisco Kid wobbler??
Cisco Kid wobbler som ligger på sjöbotten kan ibland vara värre för Gäddor och Gösar än gamla "spöknät " som slitigt sig eller glömts kvar av någon samvetslös "yrkesfiskare"...."spöknät" är nät som ligger kvar på eller nära sjöbotten där de själva fiskar år ut och år in....
http://www.trumman.com/ck/cisco_kid.htm
Old Firehand
Kommentera
-
När allting bara strular och man har trassel, bottennapp och allt sånt skit på samma gång då blir man till slut arg som fan.
Då brukar jag lägga allt, sätta mig en stund och lugna ner mig. Samla tankarna. Oftast sker detta när det är andra saker i livet som är bråkiga och man får ta en stund för att inse varför man fiskar och därför slappna av.Ingen fisk är chans för fisk.
https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/
Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
https://www.youtube.com/user/jurgenjons
Kommentera
-
Ett fan också! har jag väl surmulet muttrat någon gång då något bedrövligt störande inträffat men mina fiskegrejor är mina härdade kompisar, vilka följer mig troget och tålmodigt trots att jag stundom överbelastar dem med beten långt över den vikt utrustningen är konstruerad för eller då jag pressar dem för hårt i kampen med en stor fisk, någon gammal sjunkstock eller näckrosrot. Jag har säkert förtjänat att bli tvångsbadad i sjöns kallaste dyvik ett par gånger men som sagt min utrustning har vid det här laget lärt känna mig, mina misstag samt högljudda haranger på grund av stundens hänsynslösa nycker och uthärdar därför allt som skylls på dem och omgivningen med ett stoiskt lugn långt bortom det begripliga. Sådana vänner kastar man inte i sjönSenast ändrad av BeBest; 2017-12-28, 16:00.Må vi alla ha ett intressant fiske!
Kommentera
-
Ptja, jag vet inte, ja blir nog aldrig sådär arg när det skiter sig med fisket riktigt?
kan nån gång bli liksom mer ställd eller möjligen apatiskt uppgiven, men, är nog aldrig att jag blivit sådär sjukt förbannad att grejerna varit på väg åt hvete? inte vad jag kan minnas iaf!
lite för trevligt och en ynnest att fiska varje gång man är ut tänker jag nog så har svårt att bli genuint förbannad då...
EDIT: och, då är det fortfarande för trevligt även om allt skiter sig, det är så kallt att man inte ens klarar att stänga gylfen, det spöregnar i timmar medan man paddlar kajak i +2grader, vet inte, jag har svårt att bli förbannad när jag är ute och fiskar?!?! ju mer jag tänker på det, desto mer inser jag att det nog aldrig händer?
däremot kan jag ibland lyckas "få med mig" nåt från vardagen som kan göra att jag blir lite disträ i mitt fiske... d få gånger det händer, vilket är ytterst ytterst sällan (ska verkligen till nåt extremt för att fisket inte ska få mig att släppa i princip alla övriga problem jag för stunden kan tänkas ha) kan jag bli lite sur på mig själv över att jag inte släppte sakerna och kanske missade nåt hugg eller fiskade "dåligt" just den turen... men, som sagt, ytterst sällan, kanske 3ggr/7år eller nåt
i år mot slutet av säsongen hade jag några (~2-3?) såna fisketurer faktiskt där jag inte kunde släppa vardagen helt, det stör mig lite nu då isen ligger tjock och fisket vilar till våren...
mvh/peterSenast ändrad av Gädd-jos; 2017-12-28, 10:58.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-03-23, 20:34 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av FunkenNån som provat detta batteri till elmotorn? Skapligt pris 2815kr på Amazon1 Foto
-
2025-02-15, 12:55 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 459 visningar
1 gilla