McRubber vs Pig Shad - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

McRubber vs Pig Shad

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Swappo Visa inlägg
    Bumpar denna tråden lite...

Vilket har funkat bäst under den varma sommaren? Tänker med avseende på citatet ovan.

Jag upplevde McRubber jr som stått vassare än pigshad jr under våren/tidig sommar innan vattnet blev så varmt.

Har fiskat rätt lite gädda under sommaren och de jag fått har tagit på andra beten.

Haft bäst fiske på Jerkbaits detta året faktiskt... Speciellt i det varma vattnet

Kommentera

Av pigshad och mcrubber tycker du jerk funkar bäst alltså? Okeeej..

Kommentera

Ursprungligen postat av Edguy Visa inlägg
        Av pigshad och mcrubber tycker du jerk funkar bäst alltså? Okeeej..
        Svarade på frågan om vad som har funkat bäst under sommaren enligt frågeställningen. Svaret Jerk.

Kommentera

Ursprungligen postat av Swappo Visa inlägg
          Nån som kört mycket med den "nya" flash-serien av McRubber och har åsikterna ändrats något pga dessa?

Mig veterligen så finns väl inte Pig shad med flash?
          När jag fiskat älv på soliga dagar har faktiskt flash-serien varit det som gett mest fisk. Hade ett riktigt skitpass i somras under högvärmen, jag körde med vanlig McRubber och kamraten fiskade med McRubber Flash (Blå Sardin). Vi fiskade på exakt likadan djup, och kamraten drog en 103cm fisk. Kastet därefter en 92cm medan jag kammade noll. Så vi bytte plats i båten för jag gav mig fan på att hon prickade en kvadratmeter i vattnet där fisken stod och tryckte. Efter platsbytet fick hon en fisk på 2a kastet. Medan jag kammade helt noll på samma fläck där hon fick sina 2 fina fiskar. Kastade på en Flash i Abborrfärgen och hade fisk i första kastet. Ska då tilläggas att det var bleke och strålande sol, vilket självklart kan ge lite flashen de förutsättningar den behöver.

Generellt fiskar den bra, men det var enda gången den stod ut mot en vanlig McRubber. Och det kan ha varit tillfälligheter som gjorde att Flash funkade den dagen, vem vet. Jag kommer fortsätta köra flash, för om jag gillar lite bling måste väl gäddan också göra det?

Kommentera

Är det bara jag som tycker mcrubber 21 cm är väldigt sladdrig? tom så sladdrig att stingers flyger ut den när man kastar hårt? hände flera ggr igår,

Kommentera

Jag har en ny mcrubber jr nu som är otroligt sladdrig/mjuk den är jag nästan säker på att stingern kommer flyga ur på. Tycker den är märkbart lösare i konsistensen än två andra nya jag köpte

Kommentera

Nu när ni "säger" det så tycker jag att min senast inköpte McRubber jR också är lite sladdrigare än de andra. Kan ju vara nån ny gummiblandning eller nåt. Vet inte om jag tycker att det är någon nackdel i vattnet, den rör sig fint iaf. Mjukare och livligare än de äldre.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                64 svar
                15 497 visningar
                1 gilla
                Senaste inlägg .art
                av .art