2018=Abborre år - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

2018=Abborre år

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• 2018=Abborre år

Tjenare alla goa glada fiskare.

Har sedan någon vecka tillbaka bestämt mig att 2018 blir ett abborre år, all fokus blir på abborren,
    Redan köpt flertal spö just för denna lilla art och snart inhandlas båt också.
    Men tönkte att vafan jag drar iväg ett inlägg på fiskesnack så man kan diskutera med alla andra gubbar tex tekniker, sjöar, drag allt möjligt som har med abborren att göra.

Vad hade ni för roliga upplevelser 2017 gällande abborre? Någon speciel sjö? Något speciellt ställe vilka drag? Kör igång gubbar, töm skallarna så kanske vi alla kan slå våra rekord 2018

Ganska lite abborrfiske förra året. Några vertikal/pimpelpass på hösten. I år ska det bli lite mer abborre hoppas jag
    Instagram: mattiasandersson90

Bara ett kast till...

Kommentera

Fick rätt lite borre 2017, eller aa, fisk överhuvudtaget. Men nytt pb iaf, 1180g på en RingTeez i färgen Smelt, fångad av misstag under ett telefonsamtal då jiggen bara sjönk Det var rätt skoj iaf

Kommentera

Trögt abborrfiske 2017 jämfört med 2016. Haft helt ok fiske i innerskärgården på vissa håll, men de vanliga platserna har inte funkat lika bra som de brukar göra.

Kommentera

Hade relativt dåligt fiske efter abborre tills jag testade dropshot sent på hösten (har dock inte fiskat mycket morgon/kväll). Lyckades pricka in 2 dagar i sträck där de hade riktiga huggperioder på ca 1 timma. Båda tillfällena fick jag 12 abborrar med minst lika många hugg. Tyvärr så slutade det nappa båda gångerna när en skarv dök ner i stimmen.
          I år ska jag försöka fiska mer abborre hemma hos föräldrarna där det ska finnas grov abborre. Har hört att det ska finnas 1,5kg+ så det blir att fiska av alla branter tills jag får en fin!

Kommentera

Skarven har käkat rent där jag fiskar, uselt abborrfiske med undantag för PB på 1140 gram, tror inte jag fick mer än 5-6 borrar under hela året. När man får fler havsöringar än abborrar kan man fundera på hur det är ställt med Östersjön.
            Senast ändrad av holden; 2018-02-23, 13:03.

Kommentera

Ursprungligen postat av holden Visa inlägg
              Skarven har käkat rent där jag fiskar, uselt abborrfiske med undantag för PB på 1140 gram, tror inte jag fick mer än 5-6 borrar under hela året. När man får fler havsöringar än abborrar kan man fundera på hur det är ställt med Östersjön.
              Upplever detta problemet också. Inte att jag får mer havsöring men att skarven käkar upp all fisk. I min hemmasjö så får man verkligen kämpa om man ska få någon abborre. Och ska de dessutom väga över 100g så ska man ha extra tur.
              Instagram: mattiasandersson90

Bara ett kast till...

Kommentera

Popper, finns inget roligare än att fånga kilos borrar har du vägen förbi Varberg så skall jag tipsa dig om kanon vatten

Kommentera

Hur är Aborrfisket i Mälaren egentligen?

Kommentera

Någon som känner till några bra abborrvatten runt Borås?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                    14 svar
                    3 141 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg uditsen
                    av uditsen