Foton på öringar som inte borde publiceras. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Foton på öringar som inte borde publiceras.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Hej Peter B Bengtsson.

Jag kommer att avstå diskussioner i denna tråd då jag efter många år lärt mig hur frågor av denna art kan landa på jä... ömma tår.

Jag ville bara säga tack, bra jobbat. Din trådstart fick en gilla av mig (den enda så då förstår du hur kränkta många blir)

Men som sportfiskare är detta en viktig fråga och det gäller alla arter. Ser bilder på helgråa gäddor av frost tagna på isfiske innan leken i 10 graders kyla. Hade varit humanare att slå ihjäl fisken. Och bilderna gillas och grattisropen haglar och har man mage att säga att något om bilden blir man genast en böld i arslet på den stora massan.

Men jag står på din sida så du är inte helt ensam i denna hårda elaka värld.
    Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Håller med om allt du skriver, Peter. Personligen kunde jag leva med premiär på västkusten 1/5. Gärna höjt minimått också. Apropå minimimått kunde jag leva med en höjning lite här och där.
      Jag tror på Leif. Dessutom tror jag på Göran, Erik och Elanen. Robert Lind i Kramfors, vem fn är det?

Kommentera

Jag har varit tvungen att bonka en besa , smaklöst som dasspapper kokat i en fiskbuljongtärning...inte ens värt att äta fast man är hungrig.

Mer näring i draget som fångade den.

Kommentera

Ursprungligen postat av Exxet Visa inlägg
          Men som sportfiskare är detta en viktig fråga och det gäller alla arter. Ser bilder på helgråa gäddor av frost tagna på isfiske innan leken i 10 graders kyla. Hade varit humanare att slå ihjäl fisken. Och bilderna gillas och grattisropen haglar och har man mage att säga att något om bilden blir man genast en böld i arslet på den stora massan.

Men jag står på din sida så du är inte helt ensam i denna hårda elaka värld.
          Instämmer till fullo med dig! Om vi nu ska släppa tillbaka fisken ska det göras med största möjliga hänsyn till fisken och t ex skippa fisket på riktigt varma eller kalla dagar. Jag upplever att social media har gjort att fisket gått från rekreation till statushobby. Jag tror väldigt många idag kan gå väldigt långt för att få den perfekta bilden på sin plussare och detta inte för fångstens skull utan för likes.

Kommentera

Kan bli glad för en arg besa också. Knappast något man släpar hem till matbordet men det gör jag sällan med blankfisk heller. Kan man inte bara få vara glad för sin fångst.

Kan tycka det är lite diskriminering på besor. Tänk om man skulle bete sig lika mot gäddor och abborrar.
            - Usch fan, den tian lekte i våras den är inget värd.
            - Men det är ju höst nu, och den är ju smällfet.
            - Nä, titta fenan är sliten. Ta en spoling nu som inte är könsmogen än istället, det är grejer det

Kommentera

Jag tycker det är bra att du drog igång denna diskussion. Så länge man diskuterar på ett sakligt vis så ser jag inga som helst problem med det.
              C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
              Svar på vanliga frågor hittar ni Här
              Fiskesnacks regler hittar ni Här
              Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Tjääna
                Om man känner glädje över sin fångade besa (kanske är det den första öring man fångat) så har jag inga som helst problem med att man fotar och visar fotot sedan. Värre är det i så fall med dessa "mixtrade" bilder/bakgrunder som förstör helhetsintrycket på bilden och bara visar massa "kött".
                På dom igen
                Bb
                [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
                [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                14 svar
                3 122 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg uditsen
                av uditsen