Ny japanes - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ny japanes

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Classe du har bytt rullar/åsikt varannan månad sedan du började med multiplikatorfisket så var konstruktiv istället för en del av problemet. Alla gillar inte utformningen på alla rullar så enkelt är det det finns ingen super rulle som passar alla!

/Sur apa

Kommentera

Ursprungligen postat av Mikoaj Visa inlägg
      valet och kvalet, lite sugen på en japansk multirulle. Daiwa Luna 253 eller Shimano Calcutta 301?
      Daiwans magnetbroms kan du justera utifrån, på Calcuttan får du använda skruvmejsel för att komma in i rullen och justera centrifugalbromsen.

Jag har Luna 300(centrifugalbroms) och Calcutta 401D, båda är trevliga rullar att fiska med men jag gillar Calcuttan lite mer då den är så fantastiskt fin att veva med.

Hur som helst så är det två bra rullar du väljer emellan. Det bästa vore om du kunde provfiska bägga, det näst bästa att känna på dem i butik. Att fråga på Fiskesnack vilken rulle som är bäst är lite som att fråga vilket fotbollslag som är bäst...
      Senast ändrad av Låg_Profil; 2018-05-19, 21:08. Anledning: Jag har en 401D, inget annat...
      Hette tidigare Fisktutte, nu heter jag inte så...

Kommentera

Ursprungligen postat av Låg_Profil Visa inlägg
        Daiwans magnetbroms kan du justera utifrån, på Calcuttan får du använda skruvmejsel för att komma in i rullen och justera centrifugalbromsen.

Jag har Luna 300(centrifugalbroms) och Calcutta 400, båda är trevliga rullar att fiska med men jag gillar Calcuttan lite mer då den är så fantastiskt fin att veva med.

Hur som helst så är det två bra rullar du väljer emellan. Det bästa vore om du kunde provfiska bägga, det näst bästa att känna på dem i butik. Att fråga på Fiskesnack vilken rulle som är bäst är lite som att fråga vilket fotbollslag som är bäst...
        Vadå, det är ju Sirius, vet väl alla här?? Inget man direkt behöver fråga om

Kommentera

Ursprungligen postat av Låg_Profil Visa inlägg

När ja köper rulle brukar ja be om att få sätta på den på ett spö och blunda och filofisera och känna länge och väl, såklart blir det inte exakt samma men man får en bra måttstock på vad som känns ok

Kommentera

Vet ”man” om det är D eller Conquest det pratas om och hur vet man?
            Har inte prövat någon men om 253:an ligger väl i handen skulle jag välja den eftersom den har ställbar kastbroms utifrån, värt i min bok i vart fall även om andra inte bryr sig...

OT: Tänkte faktiskt köpa en 253:a för ett antal år sedan, blev mer nyfiken på Z2020 men slutligen blev det en Conquest DC av den köpprocessen...

Kommentera

Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
              Vet ”man” om det är D eller Conquest det pratas om och hur vet man?
              Har inte prövat någon men om 253:an ligger väl i handen skulle jag välja den eftersom den har ställbar kastbroms utifrån, värt i min bok i vart fall även om andra inte bryr sig...

OT: Tänkte faktiskt köpa en 253:a för ett antal år sedan, blev mer nyfiken på Z2020 men slutligen blev det en Conquest DC av den köpprocessen...

Ja vet inte varför ja blev så fäst vid min 253 den känns bara så rätt och det känns att det är free floating spool kan ja lova när man kastar. ja tror ja ska köpa en svartzonker amba och testa på mitt prorex 40-80 för det va den rullen ja tänkte köpa först men så dök Lunan up och ja.. det där med att välja saker är hemskt så det är lika bra att köpa båda.. SEN FÅR DET FAN RÄCKA MED RULLAR FÖR I ÅR!

Kommentera

Har hört att Shimano bygger bättre rullar än Daiwa- kan det stämma?

Kommentera

Ursprungligen postat av Utter Visa inlägg
                  Inte hälla bensin på brasan...

Kommentera

Ursprungligen postat av Utter Visa inlägg
                    Eller så hörde du fel, de sa att de som säger så utan ovedersägliga bevis kan bli stämda... Men man kan tycka vad man vill... Vad gäller SC 301 (D) och DL 253 så har jag sagt hur jag skulle resonera...

Kommentera

Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg
                      Eller köp en Ambassadeur hahaha

Kunde inte hålla mig

Jag har en Daiwa Luna 253L på ett St Croix Downsize och är tvärnöjd med denna kombo
                      Skall snart inhandla ett St Croix spö till. Men där skall det sitta en (tittar mig över axeln först) Ambassadeur
                      lite så jag tänkte

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                      14 svar
                      3 141 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uditsen