Ursprungligen postat av Storfiskaren
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Pannlampa!
Collapse
X
-
Använt den i ösregn många gånger? Alla billigare jag kikat på har helt saknat "gummipackingen" som skyddar mot fukt och väta.Ursprungligen postat av G@Men om du läser vad han skrev så var han nöjd med sin som hållt i 10 turer, så varför försöka motargumentera hans påstående?
Hans lampa, hans upplevelse, inte din
Jag har också en "Billig skitvariant" köpt på biltema och den har hållt i 2 år snart, drar inte mycket batteri och sitter skönt på huvet.
Så "Billiga skitvarianter" kan fungera alldeles utmärkt...
Just my 2 centssigpic
Kommentera
-
Använt den i mer än hälften av alla dem gånger jag vart ute, i regn ja.Ursprungligen postat av FlodebananAnvänt den i ösregn många gånger? Alla billigare jag kikat på har helt saknat "gummipackingen" som skyddar mot fukt och väta.
Ps.
Gillar att fiska i regn
Ds
Kommentera
-
Det är ju toppen isf. Art-nr/Namn?Ursprungligen postat av G@Använt den i mer än hälften av alla dem gånger jag vart ute, i regn ja.
Ps.
Gillar att fiska i regn
Ds

Anledning till att jag "motargumenterade" ovanståewnde talare var att han andvänt sin lampa under 10pass. 10 Pass är ju två-tre veckor. Lampan skall ju hålla i flera år enligt min mening.sigpic
Kommentera
-
Ursprungligen postat av FlodebananDet är ju toppen isf. Art-nr/Namn?
Anledning till att jag "motargumenterade" ovanståewnde talare var att han andvänt sin lampa under 10pass. 10 Pass är ju två-tre veckor. Lampan skall ju hålla i flera år enligt min mening.
Skall leta fram det åt dig, sen att du har en åsikt som inte stämmer överens med mig, det är ju bara kul.. då blir det diskussion och man kan utbyta erfarenheter
Kommentera
-
Först skriver du att dina batterier i pannlampan har hållit i 2 år. Efter det så säger du att 10 pass är 2-3 veckor.Ursprungligen postat av FlodebananDet är ju toppen isf. Art-nr/Namn?
Anledning till att jag "motargumenterade" ovanståewnde talare var att han andvänt sin lampa under 10pass. 10 Pass är ju två-tre veckor. Lampan skall ju hålla i flera år enligt min mening.
52/3*10=173
Du fiskar alltså ca 173 pass om året.
Petzl Tikka plus lyser 150 timmar som mest enligt petzl:s hemsida
Jag ifrågasätter dina påståenden då jag måste byta batteri ca 2ggr per år.
Flode, kommer du med falska påståenden?Bajen forever!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av FlodebananAnvänt den i ösregn många gånger? Alla billigare jag kikat på har helt saknat "gummipackingen" som skyddar mot fukt och väta.
Nej har aldrig testat min i regn. Vet faktiskt inte om där finns gummipackningar eller ej men den tål nattfukten iallafall. Har nog tur med vädert då det sällan regnar när jag nattfiskar, regnar det mycket slaggar jag en stund i tältet :-)...
Visst får man byta batterier i lampan men den håller ganska många pass utan problem, har aldrig "plötsligt" tagit slut under ett pass.
Ha det!
Kommentera
-
Jag fiskar några pass/år jappUrsprungligen postat av kortenFörst skriver du att dina batterier i pannlampan har hållit i 2 år. Efter det så säger du att 10 pass är 2-3 veckor.
52/3*10=173
Du fiskar alltså ca 173 pass om året.
Petzl Tikka plus lyser 150 timmar som mest enligt petzl:s hemsida
Jag ifrågasätter dina påståenden då jag måste byta batteri ca 2ggr per år.
Flode, kommer du med falska påståenden?
Nu vet inte jag om du enbart fiskar under dygnets mörka timmar hela året om men det gör iaf inte jag
Sedan sitter jag inte heller med lampan tänd och lyser på flöten/div. toppar hela nätterna heller utan jag brukar enbart tända lampan vid landning av fisk och ev. omriggning, så riktigt så många timmar du räknade på blir det ju inte.
sigpic
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
|
11 svar
12 980 visningar