Trög Abborre - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Trög Abborre

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Trög Abborre

Tjena! Jag har haft ett ruskigt trögt abborrfiske so far... kör oftast med ytbeten o jigg!

Har testat bottenmete med mask, det slog på några fina under en annars trög jigg o ytfiskekväll.

Nån som vart med om liknande scenarion? nån som haft större framgång med bottenmetad löja eller då med mask?

MVH/Fredda i non perch-land.

Flötmeta... får du bara smått så får du ha större agn... då blir det helt plötsligt inte alls lika många... men vem vill ha små

kan va hett att flötmeta 1-1.5 meter under ytan på kvällen när abborren börjar jaga.

Bottenmete med mask efter abborre är bäst på våren. Bottenmete med död löja ger mest gädda / gös tycker jag.... kan va hett till färna med

Kommentera

Bottenmete med löja eller mask brukar fungera bra i strömmande vatten och senare på sommaren, i alla fall för mig.
      Som sagt, flötmete med mört eller löja på kvällen borde fungera bra nu.

Kommentera

Har haft samma problem med aborrarna i år. Dom har dock börjat bättra sig sista veckan. Men jag har fortfarande inte lyckats få dom på ytbeten. Dom verkar ha lekt VÄLDIGT sent i år också.(Beror givetvis på plats i landet men men). Jag har bara lyckats ta dom på spinnare och små wobblers och då endast fått 2 - 3 st på ställen som normalt ger mycket högre utslag. Har spenderat många kvällar och stirrat ut över blanka vatten som är packade med löj och annan aborrgodis, utan att se en endaste ytjakt
        Skitfiske på er!

Kommentera

Så gott som exakt samma sak här där jag bor:-(

Ursprungligen postat av Atraxz
          Har haft samma problem med aborrarna i år. Dom har dock börjat bättra sig sista veckan. Men jag har fortfarande inte lyckats få dom på ytbeten. Dom verkar ha lekt VÄLDIGT sent i år också.(Beror givetvis på plats i landet men men). Jag har bara lyckats ta dom på spinnare och små wobblers och då endast fått 2 - 3 st på ställen som normalt ger mycket högre utslag. Har spenderat många kvällar och stirrat ut över blanka vatten som är packade med löj och annan aborrgodis, utan att se en endaste ytjakt

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Maldini, 2010-08-30, 09:41
          7 svar
          1 522 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Sir Fish-a-lot  
          Startad av highfour, 2010-11-10, 13:34