lustig ebay annons - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

lustig ebay annons

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Skitfiskaren
    Jag håller verkligen inte med. Annonsen ligger ute för att lura godtrogna människor som inte ens tänker tanken på att någon skulle kunna vara så oärlig. Det handar inte om attt vara dum på något sätt.

Det finns många varianter av bluffar och blåsningar som är mer eller mindre utarbetade. Det här är en fråga om moral och att tycka att den här sortens sätt att sälja varor är okej känns för mig främmande.

Kan bara hoppas att den här försäljaren hamnar på samma plats som tjuvfiskare gör när han dör......eller nåt!
    Vaddå oärlig? det står uttryckligen att det är en bild. Om jag hade lagt ner tid på att göra ett riktigt snyggt foto på en känd rulle som skulle kunna pryda väggen hos vilken fiskare som helst, skulle jag inte få lov att sälja den då menar du?

Han försöker inte dölja att det är en bild precis, det står ju till och med i rubriken. Hade han försökt dölja att det var en bild hade jag givetvis tyckt annorledes.

Kommentera

Ursprungligen postat av Skitfiskaren
      Jag håller verkligen inte med. Annonsen ligger ute för att lura godtrogna människor som inte ens tänker tanken på att någon skulle kunna vara så oärlig. Det handar inte om attt vara dum på något sätt.

Det finns många varianter av bluffar och blåsningar som är mer eller mindre utarbetade. Det här är en fråga om moral och att tycka att den här sortens sätt att sälja varor är okej känns för mig främmande.

Kan bara hoppas att den här försäljaren hamnar på samma plats som tjuvfiskare gör när han dör......eller nåt!
      Instämmer helhjärtat!
      Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

Ursprungligen postat av salmo32
        Vaddå oärlig? det står uttryckligen att det är en bild. Om jag hade lagt ner tid på att göra ett riktigt snyggt foto på en känd rulle som skulle kunna pryda väggen hos vilken fiskare som helst, skulle jag inte få lov att sälja den då menar du?

Han försöker inte dölja att det är en bild precis, det står ju till och med i rubriken. Hade han försökt dölja att det var en bild hade jag givetvis tyckt annorledes.
        Försöker inte dölja?

Varför står det då skrivet med Pytteliten text att det handlar om ett foto på rullen och inte själva rullen?
        Fiskefokus - min alldeles egna fiskeblogg.

Kommentera

Ursprungligen postat av Discharged
          Försöker inte dölja?
          Varför står det då skrivet med Pytteliten text att det handlar om ett foto på rullen och inte själva rullen?
          Det står "Remember that the item being sold is a photo, not the reel itself." i liten text efter huvudtexten.

Men auktionsrubriken lyder informativt: "Shimano Stella 2500 FB Spinning Fishing Reel Photo"
          Och första meningen i auktionsbeskrivningen lyder: "I won a Shimano Stella 2500 FB Spinning Reel Photo a couple of weeks ago".

Den lilla texten efteråt som du hängde upp dig på är egentligen överflödig och klargör enbart för de som trots att det står både i auktionsbeskrivningen och rubriken inte förstått att det rör sig om ett foto...
          Senast ändrad av salmo32; 2006-08-10, 15:08.

Kommentera

Lägg av nu det är klart att han luras.
            Ta inte livet för seriöst, du kommer ändå aldrig ur det levande.

Kommentera

Tycker också synd om den som köpt detta foto & går hemma & väntar på en rulle.

När jag läser annonsen så får känslan utav att modellbeteckning på rullen heter just, Shimano Stella 2500 FB Spinning Reel Photo.
              Om han nu är så ärlig undrar man ju varför texten där de står att de är ett kort står så litet..

Fattar inte hur folk kan tycka att köparen får skylla sig själv..
              Men vissa är ju bäst

Kommentera

Ursprungligen postat av Ari
                Du é la för go. Man lägger inte in en annons på ett fotografi föreställande en svindyr rulle, i kategorin fiskerullar. Den hör hemma i typ fiske/övrigt. Säljaren är en j*vla parasit och fifflare och inget annat, skulle behöva rejält med smisk på röven. Konstigt att dem inte har stoppat honom!
                Väldigt konstigt. Killen som säljer rullkorten är en ren och skär jäkla bluffmakare. Ingen som vet ebays address för att maila in typ tips om bedrägerier på deras sida?

Ska kolla efter det nu.

Kommentera

AJ AJ...Jag som var så sugen på ett foto, men det var tydligen en som hann före
                  Sold for: US $100.00
                  Auction ended early with Buy It Now.

Kommentera

Ursprungligen postat av Ari
                    Du é la för go. Man lägger inte in en annons på ett fotografi föreställande en svindyr rulle, i kategorin fiskerullar. Den hör hemma i typ fiske/övrigt. Säljaren är en j*vla parasit och fifflare och inget annat, skulle behöva rejält med smisk på röven. Konstigt att dem inte har stoppat honom!
                    Helt rätt skjut den jäveln enligt min åsikt!
                    Apropå dumma amerikaner som någon tyckte: pekingduck2000fr (0)
                    I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Stackars pekingduck2000fr, personen vi trodde skulle bli glad över detta köp. Han rekommenderade konstigt nog inte säljaren och kom med följande kommentar angående transaktionen:

"photo of reel was not as shown in auction".

Inte ens själva bilden var rättvisande.
                      Senast ändrad av JG; 2006-08-31, 22:30.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
                      11 svar
                      13 575 visningar
                      0 gillar