lustig ebay annons - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

lustig ebay annons

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Om han så gärna ville ha en bild på en stella kunde han ha kontaktat mig. jag skulle kunna sälja en bild på min stella för 200 dollar. på det viset hade han tjänat 130 dollar

poor guy

Kommentera

Ursprungligen postat av J-E
      Faktum är att jag tror säljaren ändå begår ett brott mot upphovsrätten!
      Han har ingen rätt att sälja/tjäna pengar på en bild som någon annan tagit, utan dennes medgivande.
      säljaren hade ju "vunnit" bilden, alltså äger säljaren bilden och har då rätt att sälja den.
      säger bara ultralätt

Kommentera

Det som kan göra det hela rätt taskigt är att det kan vara förståndshandikappade eller andra mindre begåvade människor som går på en sådan nit. Om det är en normalbegåvad köpare så kan jag nog hålla med om att han får skylla sig själv.

Kommentera

Ursprungligen postat av Högås
          Det som kan göra det hela rätt taskigt är att det kan vara förståndshandikappade eller andra mindre begåvade människor som går på en sådan nit.
          Jo det är ju en site i huvudsak för amerikaner så risken är ju ganska stor.
          Jag fiskar, därför ljuger jag.

Kommentera

Detta är tragiskt, kolla omdömet köparen givit.Jag blir lite lessen faktiskt,hade det inte varit så långt mellan oss fiskare i denna värld så hade jag åkt till pekingduck och hjälpt honom vrida runt öronen på hoss rocket.
            Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

Ursprungligen postat av Katten
              Jo det är ju en site i huvudsak för amerikaner så risken är ju ganska stor.

hehehe...

Kommentera

Han är på g igen! http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll...B:WNARL:US:112
                Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

Holy shit!!

Att se att det finns "människor" som riktat in sig på att blåsa sportfiskare betyder det att......nej det kan det inte.......betyder det att vi är lätt......neeej!?!?!? Lättlurade!
                  <*)))>< <*)))>< <*)))><
                  Sitt inte där och slöa, ut och fiska!!!

Kommentera

Jag tycker inte att han blåser någon, det står ju uttryckligen att det är en bild på en rulle. Att det sedan ligger i kategorin rullar betyder ingenting, det är ofta man ser sprängskisser, rullboxar etc. i rullkategorier på auktionsssajter.

Tittar folk bara på bilden och inte läser beskrivningen får man faktiskt skylla sig själv.

Kommentera

Ursprungligen postat av salmo32
                      Jag tycker inte att han blåser någon, det står ju uttryckligen att det är en bild på en rulle. Att det sedan ligger i kategorin rullar betyder ingenting, det är ofta man ser sprängskisser, rullboxar etc. i rullkategorier på auktionsssajter.

Tittar folk bara på bilden och inte läser beskrivningen får man faktiskt skylla sig själv.

Jag håller verkligen inte med. Annonsen ligger ute för att lura godtrogna människor som inte ens tänker tanken på att någon skulle kunna vara så oärlig. Det handar inte om attt vara dum på något sätt.

Det finns många varianter av bluffar och blåsningar som är mer eller mindre utarbetade. Det här är en fråga om moral och att tycka att den här sortens sätt att sälja varor är okej känns för mig främmande.

Kan bara hoppas att den här försäljaren hamnar på samma plats som tjuvfiskare gör när han dör......eller nåt!
                      <*)))>< <*)))>< <*)))><
                      Sitt inte där och slöa, ut och fiska!!!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
                      11 svar
                      13 570 visningar
                      0 gillar